Niedziela, 22 września 2024 r. 
REKLAMA

Polaków ogarnia gorączka złota [FILM]

Data publikacji: 29 marca 2016 r. 11:39
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Polaków ogarnia gorączka złota
 

Polacy chcą mieć złoto i kupują go coraz więcej. Od lat rynek tego drogocennego kruszcu w kraju zdecydowanie rośnie i zapewne nadal będzie rósł. Szacuje się, że w przyszłym roku Polacy wydadzą już miliard złotych na złoto inwestycyjne. Przemawiają za tym trzy powody – ocenia dr Wojciech Kaźmierczak, prezes Goldenmark SA.

Po pierwsze obserwujemy wzrost świadomości Polaków na temat walorów metali lokacyjnych: złota i srebra.

– Tutaj edukacja cały czas się rozwija, może jeszcze nie jest to wiedza powszechna. W mediach ten temat nie pojawia się zbyt często. Eksperci różnych instytucji finansowych pomijają temat złota z oczywistych względów. Jest to konkurencja dla tradycyjnych produktów finansowych. Natomiast jest wiele publikacji książkowych, jest Internet. Polacy się edukują, dokształcają i ich świadomość rośnie – mówi newsrm.tv dr Wojciech Kaźmierczak.

Drugi powód zdaniem eksperta to sytuacja polityczna i makroekonomiczna, która zdecydowanie sprzyja lokowaniu środków w złoto. Kruszec od dawna jest postrzegany jako alternatywa dla tradycyjnych form lokowania kapitału: lokat, funduszy inwestycyjnych, czy akcji.

– Złoto traktowane jest jako swoista „polisa ubezpieczeniowa” na trudne, niepewne czasy. Zawsze można kupić sobie sztabkę, czy monetę, można trzymać ją w domu i tutaj żadne kryzysy, żadne zawirowania polityczne nie sprawią, że sztabka zniknie – wyjaśnia prezes Goldenmark SA.

Trzeci powód to łatwa dostępność złota i nasza skłonność do oszczędzania. Według badań Polacy 2/3 swoich oszczędności trzymają w gotówce, na lokatach lub zwykłych rachunkach bankowych. Ekspert ocenia, że właśnie z tych powodów rynek ma potencjał do wzrostu: – Na rynku polskim złoto staje się rzeczywiście produktem bardzo dostępnym każdy już może kupić sobie złotą monetę, czy sztabkę. Właściwie tych sklepów stacjonarnych, które oferują tego typu produkty jest coraz więcej – dodaje.

 

Polski rynek złota inwestycyjnego szacowany jest na mniej więcej 6-7 ton, jest on blisko 20 razy mniejszy od rynku niemieckiego. Wciąż najczęściej wybieranym produktem jest złota sztabka o wadze jednej uncji, czy stu gram. Natomiast w ostatnim czasie rośnie zainteresowanie także mniejszymi gramaturami.

– Już od 200 złotych można kupić sztabkę złota, która jest często przeznaczona na prezent lub jest po prostu związana z regularnym oszczędzaniem – mówi dr Wojciech Kaźmierczak.

Źródło: newsrm.tv

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA