Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na zaprojektowanie parkingowca pod Trasą Zamkową. Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne przeznaczyła na sfinansowanie zamówienia 738 tys. zł brutto.
Pierwsza oferta należy do spółki Sveco Polska. Firma z Poznania zadeklarowała realizację I etapu w ciągu 30 dni, a drugiego w 180 dni. Sveco Polska swoją ofertę wyceniła na ponad 1,6 mln zł. Drugą ofertę w cenie ponad 520 tys. zł złożyła krakowska spółka Maki Architekci, która zadeklarowała wykonanie I etapu w ciągu 40 dni, a drugiego w ciągu 180 dni.
Przypomnijmy, że prace projektowe mają zostać podzielone na dwa okresy. Pierwszy (maks 100 dni) obejmuje przygotowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej. Natomiast w drugim (liczącym maks. 250 dni od zakończenia pierwszego) wykonawca ma dostarczyć pozostałą wymaganą dokumentację.
Budynek ma mieć formę otwartego parkingu trzykondygnacyjnego. Wjazd planowany jest od ulicy Zygmunta Duczyńskiego, wyjazd na ulicę Jana z Kolna. Wewnątrz ma być co najmniej 320 miejsc postojowych, w tym 5 stanowisk szybkiego ładowania dla aut elektrycznych. Pomiędzy parkingowcem a podzamczem ma powstać „wielofunkcyjny plac, otwarty w stronę bulwaru nadrzecznego”. Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne zapewnia, że ma to być „miejsce odpoczynku, imprez i sportów miejskich”. Podobne funkcje przewidziane są na dachu tego obiektu.
Przeciwko budowie parkingowca jest zarząd szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich, a także wieloletni prezes SARP o. Szczecin Marek Orłowski oraz architekt i dramatopisarz Krzysztof Bizio. Natomiast inwestycji broni m.in. radna Koalicji Obywatelskiej Dominika Jackowski oraz aktywista Igor Podeszwik.
(KaNa)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
kk
2021-05-04 08:36:32
żenada - jedna radna i jakiś tam aktywista "chce" cała reszta się nie liczy...
i
2021-05-03 21:51:14
Następny gniot ,Prezydencie gdzie jesteś?
Mieszkaniec
2021-05-03 21:13:50
Po raz kolejny rodzimi architekci pokazali w jakim kierunku zmierzają Krytykując wszystko i wszystkich preferują wizje miasta zabudowanego starą zabudową Niestety tymi pomysłami miasto sie dusi .Potrzeba przestrzeni Parkingowiec musi powstać i zmierz a to w dobrym kierunku.Oczywiście lokalni wizjonerzy maja inne wizje Niestety nie akceptowalne przez większość mieszkańców.Propozycja dla nich jest jedna Niech w końcu zaprojektują kolejne przeprawy w naszym mieście aby można sie szybko wydostać
Zielony
2021-05-03 15:42:19
Wydaje mi się warte bardziej podkreślenia to że jest tam aż 5 stanowisk do ładowania elektryków niż podkreślenie że przeciwko parkingowcowi jest dramatopisarz. Bowiem zabrzmiało to dramatycznie
Jasnowidz- ka
2021-05-03 11:37:53
Bo to chodzi tylko o to, żeby cały świat dowiedział się o moim istnieniu, nie o to, czy idea parkngowca jest słuszna.
Jazon
2021-05-03 09:49:46
Te działania magistratu potwierdzają co najmniej ociężałość umysłową zrządzającego.
kierowca
2021-05-03 00:22:03
przede wszystkim powinien być bezpośredni wjazd z trasy zamkowej nitka do centrum
DeltaOne
2021-05-03 00:06:24
Ten parkingowiec jak potrzebny tak jak parking Park & Ride (ul. Hangarowa). Ważne by wydać kasę i dostać premię. Miś się kłania.
Wstyd
2021-05-02 21:32:55
Po pierwsze: czy gdzieś był architekt, jak to ogłaszano? Po drugie - jak ma być obsługiwany taki parkingowiec w Dni Morza itp.? Proszę, niech to ktoś zgłosi do prokuratury, bo to niegospodarność - budować parkingowiec, którego nie będzie można używać, gdy będzie potrzebny.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.