Piątek, 20 września 2024 r. 
REKLAMA

Wąskie gardło na Warszewie teraz przebudują [GALERIA]

Data publikacji: 29 czerwca 2020 r. 06:55
Ostatnia aktualizacja: 29 czerwca 2020 r. 19:04
Wąskie gardło na Warszewie teraz przebudują
 

Urządzenie na nowo skrzyżowania ulic Północnej, Wapiennej i Fińskiej w Szczecinie oraz budowa w tamtym rejonie zbiornika retencyjnego na strumieniu Warszewiec to zakres prac, jakie właśnie się rozpoczynają. Umowy z wykonawcami zleceń podpisane zostały w minionym tygodniu, a w tym przekazano im place budów.

Te prace są ledwie pierwszym etapem, właściwym wstępem do będącej wciąż w planach inwestycji drogowej w tej części Warszewa – przebudowy także łączącej się dalej z ul. Północną i biegnącej aż do Osowa ul. Andersena. Wykonawców będzie dwóch, bo do zrealizowania są dwa odrębne zadania, choć magistrat zlecił je niejako w pakiecie, w trybie tego samego zamówienia. Za nadzór nad realizacją odpowiada Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

Wąskie gardło z niebezpiecznym zakrętem

Ulica Wapienna, od skrzyżowania z ulicami Duńską i Szczecińską, jest wąska z bardzo wąskim pasem chodnika tylko po jednej stronie. I biegnie wielkim łukiem między zabudową mieszkaniową. W obniżeniu na wysokości, gdzie przez okoliczne tereny przepływa strumień Warszewiec, łączy się z ulicami Północną (ta ma w tym miejscu dwie odnogi w kierunku ul. Andersena w jako takim stanie z asfaltem, a w przeciwnym kierunku pod górkę do ul. Norweskiej w rejon zabudowy willowej jest jednym wielkim wyboistym duktem, wyłożonym miejscowo rozpadającymi się płytami betonowymi i przesypanych prowizorycznie budowlanym gruzem) oraz ul. Fińską, która z kolei przypomina śródleśną przecinkę z pasem ubitej ziemi. To jednocześnie od lat wąskie gardło drogowe z niebezpiecznym zakrętem pod kątem 90 stopni. To powoduje, że przy jego pokonywaniu samochodem widoczność ograniczona jest praktycznie do zera. Nadjeżdżający z przeciwnych kierunków kierowcy nie widzą swoich pojazdów. Na samym łuku jezdni nad strumieniem pas asfaltu z jezdnią jest tak wąski, że nawet dwa auta osobowe jednocześnie nie są w stanie się wyminąć. Trzeba nie tylko zwolnić, a nierzadko się zatrzymać, by móc następnie przejechać. To jednocześnie rewir niebezpieczny dla pieszych, bo nie ma tam chodników, a pobocza po obu stronach jezdni, którymi można tam przemknąć, jeszcze węższe.

Co obejmie przebudowa na Warszewie?

W ramach I części inwestycji przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Północnej i Wapiennej z odcinkiem dochodzącej do nich ul. Fińskiej. Prace obejmą budowę nowych jezdni, chodników, przebudowę infrastruktury podziemnej i naziemnej (sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowej), budowę oświetlenia ulicznego. Na zrealizowanie tych prac wykonawca będzie miał do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do tego zadania wybrana została MUSING BUD sp. z o.o. sp.k., która złożyła ofertę z kwotą 4 570 788 zł brutto.

Natomiast II część tej inwestycji obejmie budowę zbiornika retencyjnego na cieku Warszewiec oraz remont w obszarze samego strumienia. Na te prace wybrany wykonawca, a jest nim firma Usługi Transportowo-Budowlane Bernard Baranowski, dostała 16 miesięcy. Zgodnie ze złożoną ofertą ich koszt wyniesie 3 540 560 zł brutto. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zdjęcia nie do tych projektów !!!
2020-06-29 18:26:34
zamieszczone fotografie nie odnoszą się do zał. projektów - to inne miejsca! a tak w ogóle to obudzili się po 10 latach jak już zabudowane są wszystkie pola.
Warszewiak
2020-06-29 13:10:28
Koniec z tymi smutami ,ja tam mieszkam i bardzo jestem zadowolony z decyzji dotyczącej przebudowy, a progi zwalniające dla oszołomów pędzących z niedozwolonymi prędkościami powinny być co 10 metrów.
ala66
2020-06-29 11:13:29
Czy autor zna polską składnię?
@polski
2020-06-29 11:07:12
Artykuł pisał Yoda (ten z Gwiezdnych Wojen).
polski
2020-06-29 10:22:39
Po jakiemu ten tytuł?
tam i tak.................
2020-06-29 08:54:17
.....wzdłuż tej całej ulicy będzie wąsko z uwagi na istniejącą zabudowę , budynki stoją tuż przy obecnym asfalcie???? , do tego trwa budowa nowego domu na samym zakręcie więc jak facet postawi ekran dźwiękochłonny dalej będzie kicha. W dalszej części nowe domy na styku z Chłodną blisko , na górce też z obu stron ciasno , jak tam poprowadzić ulicę ? Współczuję mieszkańcom.. A i słyszę że będą zrobione progi zwalniające. Wg. mnie kierowcy powinnić zaskarżyć ze względu na niszczenie zawieszenia samochodu , my i tak mamy cały czas progi zwalniające , takie mamy ulice. Dla przykładu ----nowy odcinek Miodowej , też zrobiono 4 uskoki poprzeczne tak mocne że ulica jest porysowana i są ślady oleju czyli uderzenią są mocne.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA