Szczecińska Zajezdnia Niemierzyn obchodziłaby w tym roku 114. urodziny. Niestety, nie doczekała się też swoich setnych urodzin, bo 1 października 2004 roku została zlikwidowana. Pracowników i tabor przeniesiono na Pogodno i Golęcino. Natomiast w 2009 roku zajezdnię przekształcono w Muzeum Techniki i Komunikacji.
Dziś jest to jedno z największych w Polsce muzeów o profilu technicznym. Prezentowana jest w nim między innymi historia szczecińskiej komunikacji miejskiej, tramwajowej i autobusowej. W muzeum można podziwiać motocykle przedwojennej firmy Alba, samochody marki Stoewer, jak i powojenne Junaki ze Szczecińskiej Fabryki Motocykli. Są też polskie jednoślady: skutery Osa, motorowery: Komar, Żak i Ryś, motocykle: WSK, SHL i Sokół. Nie brakuje takich marek samochodów, jak m.in.: Syrena, Fiat 125p i 126p, Warszawa, Żuk, Nysa. W muzeum zgromadzono także prototypy polskich pojazdów: Beskid, Smyk, Wszędołaz, LPT i Iskra.
Sporą atrakcją jest symulator tramwaju Konstal 105Na. Do kabiny wyciętej z prawdziwego wagonu dołożono wizualizację trójwymiarową wyświetlaną na przedniej szybie kabiny, obejmuje ona kawałek rzeczywistego Szczecina.
(KK)