Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Przebudowa al. Jana Pawła II. Kostka jest ze Strzegomia i będzie piękna

Data publikacji: 15 czerwca 2021 r. 18:02
Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2021 r. 18:02
Przebudowa al. Jana Pawła II. Kostka jest ze Strzegomia i będzie piękna
Pod fot. Materiał kamienny wykorzystywany do budowy Al. Jana Pawła II w Szczecinie jest na bieżąco badany pod kątem spełnienia wymogów projektu. Fot. Roverpol  

W ostatnich tygodniach przez szczecińskie media przetoczyła się dyskusja na temat materiału kamiennego, z którego budowana jest Aleja Jana Pawła II w Szczecinie. Warto zweryfikować wszystkie mity.

W szczecińskich mediach było ostatnio głośno o granitowej kostce, z której budowana jest nowa aleja Jana Pawła II w Szczecinie. Przypomnijmy – według projektu, na reprezentacyjnej alei Szczecina ma powstać nowa nawierzchnia z granitu i bazaltu. Kontrakt na wykonanie robót wygrało polsko – hiszpańskie konsorcjum firm: Roverpol Spółka z o.o. z Warszawy i Rover Infraestructuras S.A. z Walencji.

– W przestrzeni publicznej pojawiło się wiele nieprawdziwych i nieścisłych informacji dot. tej kostki. A to, że pochodzi z Chin, a to, że jest niskiej jakości – tłumaczy Álvaro González Hernán, Dyrektor Kontraktu – A prawda jest taka, że w znakomitej większości materiał kamienny dla tego zadania sprowadzamy z kopalni granitu w polskim Strzegomiu. Owszem, w kilku miejscach będzie położona kostka granitowa pochodząca z kopalni w Chinach, ale po pierwsze – jest to kostka na bieżąco badana w polskich laboratoriach pod względem odporności, trwałości i innych walorów, a po drugie spełnia wymagania stawiane przez specyfikację techniczną projektu.

Fakty te potwierdza kierownik budowy Sebastian Bernatowicz: – W tej chwili kładziemy szarą kostkę granitową polską, pochodzącą z kopalni granitu w dolnośląskim Strzegomiu. Mamy podpisane umowy albo z dostawcami, albo bezpośrednio z kopalniami. Każdorazowo przed rozpoczęciem układania obowiązkowo musimy zatwierdzić materiał u Zamawiającego, Przedkładamy deklaracje właściwości użytkowych, aprobaty, wnioski materiałowe. Dokumenty są badane, a kostka oglądana i sprawdzana. Dopiero kiedy uzyskamy akceptację dla materiału, możemy ją zamawiać i układać. Nie ma możliwości technicznej, aby na ulicy znalazł się materiał niepełnowartościowy lub niespełniający warunków kontraktu.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tr
2022-04-26 21:21:48
Minął rok, JP2 oddana i jaka jest ta kostka każdy widzi... Daleko jej do bycia piękną.
niebuszewo
2021-08-21 13:56:50
Czyli nie z Chin ale jednak z Chin, ale za to spełnia "założenia techniczne projektu". Szyny SST też spełniały "założenia techniczne projektu".
Ferdek
2021-06-19 12:31:10
To nawet kostka brukowa z Chin jest gorsza? Ciekawe.
Tomus
2021-06-17 17:54:48
A skąd w kraju byśmy mieli pozyskać kostki bazaltowe?? Projekt jest skopany i to będzie powód zniszczeń, jakie nastąpią. Nie jest to wina kamienia.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA