Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

„Copernicus” się zmienia

Data publikacji: 24 maja 2018 r. 13:17
Ostatnia aktualizacja: 14 lipca 2018 r. 10:45
„Copernicus” się zmienia
Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Przy nabrzeżu Wulkan Stoczni Szczecińskiej cumuje należący do armatora Euroafrica Shipping Lines prom „Copernicus”. Przechodzi tu modernizację. Jednostka ma 150 m długości i będzie pływać w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej) tak jak pozostałe promy Euroafriki.

REKLAMA

– Statek będzie miał dobudowaną część hotelową, podobnie jak to kiedyś zostało wykonane na bliźniaczej jednostce, czyli promie „Galileusz” – poinformował nas Jacek Wiśniewski, dyrektor generalny Euroafrica Shipping Lines. – Po przebudowie będzie miał 51 kabin dla kierowców. Zwiększenie przestrzeni pasażerskiej to jedna z trzech głównych zmian. Ponadto przebudowana zostanie rampa rufowa, musi bowiem być przystosowana do wymogów terminalu promowego w Świnoujściu. Dokładamy również ster strumieniowy – to trzecia główna zmiana. Ma ona na celu zwiększenie bezpieczeństwa i polepszenie manewrowości statku.

W pracach modernizacyjnych uczestniczą takie firmy, jak: JPP, Spawrem, Uni-Mebel, Perfekt Service czy Poltramp Yard.

– W ramach współpracy ze Stocznią Szczecińską korzystamy z jej nabrzeża i urządzeń – dodał J. Wiśniewski.

Na przełomie maja i czerwca prom ma trafić do pobliskiej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, gdzie wykonane zostaną prace dokowe (instalacja steru strumieniowego, konserwacja kadłuba itp.).

Prom powinien wejść do eksploatacji w pierwszej połowie lipca – takie są plany. Będzie kursować pomiędzy Świnoujściem a południową Szwecją.

Przypomnijmy, że „Copernicus” (poprzednia nazwa – „Puglia”) został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines pod koniec minionego roku od włoskiego armatora.

Statek zbudowano w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Ma 150 m długości. Przed modernizacją mógł pomieścić ok. 100 pasażerów. Długość linii ładunkowej wynosi 1780 m.

Jako „Puglia” pływał ostatnio na linii między włoskimi portami Piombino i Olbia (na Sardynii). Operatorem promu był Moby, a właścicielem – Tirrenia di Navigazione.

Teraz dołączy do floty promów pływających w barwach Unity Line. Obecnie tworzą ją należące do PŻM: „Polonia”, „Skania”, „Gryf” i „Wolin” oraz będące własnością Euroafriki, „Galileusz”, „Jan Śniadecki” i „Kopernik”. ©℗ 

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

Na zdjęciu: Prom Euroafriki przechodzi modernizację przy nabrzeżu Wulkan.


Partnerzy dodatku:

REKLAMA

Komentarze

Gosc
2018-07-14 10:38:08
Panie Redake małe sprostowanie by się przydało. To nie firma Poltramp Yard jest wykonawca, Elektro Poltramp Yard. Dwa różne podmioty
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Adam
2018-06-04 11:49:40
Czy ktoś się orientuje czy trafi na linię do Ystad, czy do Trelleborga?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA