Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

O współpracy transportowej

Data publikacji: 23 września 2021 r. 12:56
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2021 r. 12:56
O współpracy transportowej
Ujęcie polskich portów morskich w ramach korytarza transeuropejskiej sieci transportowej Bałtyk – Adriatyk stanowi szansę dla zwiększenia naszej współpracy w kontekście przewozów na linii Skandynawia – Morze Śródziemne – powiedział minister Adamczyk. Na zdjęciu statek „Aurora” w szczecińskim porcie. Fot. Ryszard PAKIESER  

Między innymi o współpracy transportowej między Bałtykiem a Adriatykiem rozmawiali ostatnio polski minister infrastruktury ze swoim włoskim odpowiednikiem.

Spotkanie szefa resortu infrastruktury Andrzeja Adamczyka z włoskim ministrem ds. zrównoważonej infrastruktury i mobilności Enrico Giovanninim odbyło się za pośrednictwem łącz internetowych.

Jak poinformował Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, wideospotkanie miało miejsce 15 września br. Miało na celu omówienie możliwości współpracy pomiędzy Polską a Włochami w zakresie transportu kolejowego, drogowego oraz morskiego. Omówiona została również sytuacja działających w Polsce włoskich firm z sektora infrastrukturalnego.

– Polska i Włochy posiadają znaczący potencjał, by odnieść możliwie najlepsze korzyści z dalszego rozwoju współpracy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Ministrowie omówili szerzej zagadnienia współpracy transportowej w sektorze kolejowym i morskim. W tematyce kolei podkreślono wagę dotychczasowej współpracy między polskim i włoskim zarządcą infrastruktury kolejowej w ramach międzynarodowych organizacji kolejowych oraz Towarowego korytarza transportowego Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie, który ma duże znaczenie dla rozwoju transportu intermodalnego w Europie. Minister Adamczyk zwrócił uwagę, że region Morza Bałtyckiego jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarczych na świecie, a rosnący wolumen przepływów towarowych w coraz większym stopniu obsługują porty morskie.

– Polskie porty morskie odgrywają kluczową rolę w transporcie w regionie Morza Bałtyckiego z przeładunkami na poziomie 100 mln ton i 3 mln TEU w ostatnich latach. Ujęcie polskich portów morskich w ramach korytarza transeuropejskiej sieci transportowej Bałtyk – Adriatyk stanowi szansę dla zwiększenia naszej współpracy w kontekście przewozów na linii Skandynawia – Morze Śródziemne – powiedział minister Adamczyk.

Podczas spotkania poruszono także kwestię włoskich firm z sektora infrastrukturalnego działających w Polsce. Minister Adamczyk podkreślił, że polskie instytucje prowadzą dialog ze wszystkimi wykonawcami, zarówno polskimi, jak i zagranicznymi, a wszelkie zmiany i rozwiązania są wprowadzane na jednolitych warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

(b)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA