Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zaproszenie dla klasyfikatorów

Data publikacji: 18 lipca 2019 r. 11:34
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019 r. 11:34
Zaproszenie dla klasyfikatorów
Stocznia Szczecińska może mieć własny produkt, jakim będzie półautonomiczny coaster. Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Stocznia Szczecińska zaprasza do składania ofert na usługę towarzystwa klasyfikacyjnego dla projektu pod nazwą „SAC (Semi-Autonomous Coaster) Opracowanie, budowa i weryfikacja w warunkach rzeczywistych prototypu semiautonomicznego statku towarowego żeglugi morskiej”. Zainteresowani mają na to czas do 5 sierpnia br.

Przedmiotem zamówienia jest wybór towarzystwa klasyfikacyjnego, które przeprowadzi usługi w zakresie zatwierdzenia dokumentacji technicznej, nadzoru nad budową, testowaniem/próbami morskimi oraz wydaniem dokumentów klasowych i pozaklasowych uprawniających do żeglugi dla prototypu semiautonomicznego statku towarowego żeglugi morskiej z powszechnie obowiązującymi normami, w tym określonymi w wyniku konsultacji z zamawiającym.

Projekt obejmie obok konstrukcji kadłuba i wyposażenia dodatkowo prototypowe wyposażenie w rozbudowane systemy usprawniające nawigację, obsługę i sterowanie siłownią, a nawet w określonych okolicznościach pozwalające na zdalne przejęcie kontroli nad statkiem z lądu (ze stacji dowodzenia).

W zakres projektu wchodzą: opracowanie dokumentacji techniczno-klasyfikacyjnej, budowa jednostki, weryfikacja w warunkach rzeczywistych prototypu semiautonomicznego statku towarowego. Dokumentacja do oceny zgodności będzie obejmować wszystkie niezbędne dokumenty w zakresie projektowania, wytwarzania i eksploatacji wspomnianej jednostki. Projekt będzie realizowany zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami oraz przepisami wskazanymi przez towarzystwo klasyfikacyjne.

W ramach proponowanej ceny oferenci powinni uwzględnić w procesie certyfikowania jednostki i nadawaniu jej świadectwa klasy cechy semiautonomiczne.

Termin realizacji zamówienia – od dnia zawarcia umowy do 31 lipca 2021 r. (planowany termin zakończenia projektu).

Przypomnijmy, że projekt ma dofinansowanie przyznane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Partnerami Stoczni Szczecińskiej w tym przedsięwzięciu są spółki JPP Marine i Nelton. Stronę naukową reprezentuje Akademia Morska w Szczecinie, która występuje w roli podwykonawcy zarówno w obszarze nawigacji morskiej, jak i innowacyjnych rozwiązań siłowni okrętowej.

Budżet przedsięwzięcia wynosi ok. 58 mln zł, a dotacja z NCBiR – przeszło 33 mln zł.

– Towarzystwa klasyfikacyjne ubiegają się o udział w naszym projekcie, można tu zdobyć nowe kompetencje tak ważne przy opracowywaniu przepisów związanych z autonomicznością statków – powiedział Ryszard Kwidziński, który kieruje tym badawczo-rozwojowym projektem. – Międzynarodowa Organizacja Morska i towarzystwa klasyfikacyjne dopiero pracują nad stworzeniem stosownych przepisów dotyczących tego rodzaju jednostek.

(ek)

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA