Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Oferta dla czeskich klientów

Data publikacji: 24 listopada 2023 r. 09:58
Ostatnia aktualizacja: 24 listopada 2023 r. 10:58
Oferta dla czeskich klientów
Dzień Polskiej Logistyki w Pradze zorganizowano po raz drugi. Fot. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej  

W ambasadzie RP w Pradze 14 listopada br. odbył się Dzień Polskiej Logistyki – Polski Dzień Morza 2023. Wzięli w nim udział przedsiębiorcy związani z portami, gospodarką, wymianą handlową i transportem międzynarodowym. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA reprezentowała Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych.

Organizatorami wydarzenia były Ambasada Polska w Czechach oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu, a współorganizatorami – Krajowa Izba Gospodarki Morskiej, Allegro i Budimex.

Dyskusje skupiały się wokół takich tematów jak m.in. transport z Czech za pośrednictwem polskich portów, czy też doświadczenia w obszarze inwestycji w infrastrukturę transportową. Swoją ofertę przedstawili również operatorzy logistyczni działający na Bałtyku.

Panele dyskusyjne odbyły się w trzech blokach tematycznych: polska gospodarka morska, infrastruktura drogowa i kolejowa oraz handel transgraniczny.

Pierwszy blok poświęcony był portom oraz żegludze promowej.

Przedstawicielka ZMPSiŚ wystąpiła w panelu pt. „Uniwersalizm polskich portów – regularne połączenia morskie jako gwarancja dostaw do i z Czech”.

Rozmawiano o zakresie usług i możliwości tranzytu czeskich towarów. Przedstawiciele zarządów portów – Szczecin-Świnoujście, Gdańsk i Gdynia – zwracali uwagę na uniwersalizm polskich portów oraz cały czas prowadzone inwestycje w infrastrukturę portową, a także różne rozwiązania mające ułatwić współpracę z ich klientami. Mówili o regularnych połączeniach z poszczególnych portów oraz ich konkurencyjności wobec zachodnioeuropejskich w kontekście współpracy z klientami z Czech.

Czeskim przedsiębiorcom kompleks portowy Szczecin-Świnoujście oferuje swój uniwersalny charakter, a także dogodne połączenia drogowe, kolejowe oraz morskie i śródlądowe łączące z partnerami z północnej, zachodniej i wschodniej Europy. Możliwość skorzystania z tej oferty z pewnością wpłynie na znaczące obniżenie czasu transportu ładunku, a tym samym kosztów frachtu po stronie przedsiębiorców z południa Europy.

Drugi panel dyskusyjny w bloku o polskiej gospodarce morskiej dotyczył oferty logistycznej bałtyckich operatorów. Uczestniczył w nim m.in. Radosław Staniewski z Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. 

(K)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA