Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Calbud z najlepszą ofertą

Data publikacji: 16 lipca 2019 r. 22:11
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2020 r. 16:12
Calbud z najlepszą ofertą
 

W przetargu na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie najkorzystniejszą ofertę złożyło szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud. Została wybrana, mimo że zaproponowana cena przekroczyła o ponad 21 mln zł kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na to zadanie Urząd Morski w Szczecinie. To ostatni przetarg związany z największą obecnie inwestycją UMS, czyli modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.

To tak zwany mały projekt, związany z modernizacją toru. Polegać ma m.in. na rozbiórkach, przebudowach obiektów istniejących (głównie budynków) i budowie nowych, budowie i przebudowie instalacji zewnętrznych oraz zagospodarowaniu terenu Bazy Oznakowania Nawigacyjnego przy ul. Światowida w Szczecinie. Dla tego przedsięwzięcia została opracowana kompletna dokumentacja projektowa wraz z decyzją o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęcie robót planowane jest na trzeci kwartał 2019 r. Zadanie ma być zrealizowane w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą.

– Modernizacja służy polepszeniu warunków użytkowania obiektów i realizacji zadań wynikających ze statutowej działalności urzędu – administracji morskiej, zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich – tłumaczył Paweł Szumny, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Szczecinie.

W przetargu na przebudowę BON złożono trzy oferty. Spółka Calbud zaproponowała cenę (brutto) wynoszącą prawie 52,5 mln zł, Erbud z Warszawy – ok. 57,8 mln zł, a Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska – przeszło 59,8 mln zł.

Zamawiający, czyli Urząd Morski w Szczecinie, zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 31,3 mln zł (brutto).

– Rezerwa projektowa plus oszczędności w projekcie pozwoliły na podwyższenie tej kwoty – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy UMS.

Przypomnijmy, że koszty całej inwestycji – „12,5 m dla Szczecina” – określono na 1 mld 442 mln 880 tys. zł (razem z VAT). Projekt dofinansowany jest w 85 proc. ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość unijnego wsparcia to ponad 1 mld 226 mln zł. Pozostałe koszty pokryją środki z budżetu państwa. Prace pogłębiarskie na torze mają ruszyć jeszcze w tym roku. Zakończenie całości przewidziano na rok 2022.

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

bca
2019-08-27 11:04:26
Doprawdy dobry wybór? A może chodzi o pewne budżetowe pieniądze bo przeholowali z deweloperką.
kris
2019-07-18 17:33:42
Popieram,nareszcie dobry wybór.
jonatan
2019-07-17 00:49:09
Bardzo dobry wybór. Calbud daje gwarancję dobrego wykonawstwa i estetyki budowanych obiektów.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA