Urząd Morski w Szczecinie, miasto Świnoujście oraz województwo zachodniopomorskie znalazły się w pięćdziesiątce największych beneficjentów pomocy unijnej, czyli podmiotów, które do końca 2017 roku zawarły umowy na projekty z dofinansowaniem pochodzącym z Unii Europejskiej, z perspektywy na lata 2014-2020.
Zestawienia przygotowała Gazeta Prawna. Najwięksi beneficjenci to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Polskie Linie Kolejowe. Urząd Morski w Szczecinie wypadł najlepiej w województwie zachodniopomorskim i uplasował się na szóstej pozycji. Z unijnego rozdania na lata 2014-2020 realizuje w tej chwili duże i ważne dla naszego regionu projekty.
– To przede wszystkim modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m, inwestycja tak bardzo wyczekiwana przez branżę morską, oraz budowa dwóch statków wielozadaniowych z podstawową funkcją lodołamacza pełnomorskiego wraz z wyposażeniem w urządzenia specjalistyczne, które w codziennej eksploatacji będą wykorzystywane m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, do wykonywania pomiarów hydrograficznych z obróbką i opracowywaniem pomiarów, do holowania i lodołamania oraz jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim, gaszeniu pożarów i zwalczaniu rozlewów olejowych – mówi Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego.
- " szanować i respektować" tak, ale nie dać robić w bambuko.....Stary już trochę jestem, ale pamiętam gdy jako "czuj się zwolniony" strzygłem psy u Niemca (od 1989)...Wówczas Baklcerowicz z panem Niemcem o nazwisku Theo Weigel uzgodnili iż "towaty nieprzetworzone", czyt. surowce nie będą miały "szlabanu" na wjazd do tak przez Ciebie szanowanej Unii. Reszta jako "wysoko przetworzone" towary i usługi miały tzw. "cło zaporowe".... Wyobraź co się działo w Polsce; - cena na surowce podskoczyła o 200 (dwieście) procent, opłaciło się dostawcom surowców sprzedawać w Niemczech (port wolnocłowy w Hamburgu) także jako złom niż w Polsce....Tym posunięciem padły prawie WSZYSTKIE przedsiębiorstwa, niektóre jak na tamte standardy były całkiem nowoczesne.... Nie daj się picować, nie po to ktoś zakładał tzw. "Unię Węgla i Stali", aby zrobić sobie gorzej....Interes tak, ale korzystny dla obu stron!
@jonatan
2018-01-17 09:32:40
Co za brednie! PiS nie jest i nigdy nie było antyunijne. Przeciw akcesji była LPR z Giertychem na czele. PiS i jego wyborcy chcą jedynie, żeby wszystkie państwa w UE były traktowane równo.
Mirosław
2018-01-16 20:33:06
Dlatego trzeba Unię Europejską szanować i respektować prawa unijne. Ja i cala moja rodzina chcemy być dalej w Unii!!!
jonatan
2018-01-16 12:29:06
I jak tutaj wytłumaczyć tak silne poparcie dla anty unijnego PiS?
Ta partia wypycha nas już bez żadnego kamuflażu z Unii Europejskiej. Polska, z lidera przemian na wschodzie Europy, stała się jej wielkim problemem, i to zaledwie po 2 latach rządów PiS. Strach pomyśleć co nas czeka w najbliższej przyszłości, bo o kolejnych dotacjach, Polska może już tylko pomarzyć:(
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.