Statki Polskiej Żeglugi Morskiej osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 80-procentowy wskaźnik pozytywnych inspekcji służb Port State Control. Dla porównania, średnia światowej floty to 44 proc. inspekcji bez uchybień, a więc prawie o połowę mniej.
– W pierwszym półroczu na statkach PŻM przeprowadzono łącznie 99 inspekcji Port State Control, czyli przez instytucje odpowiedzialne za kontrole standardów bezpieczeństwa, technicznych i socjalnych statków – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Aż w 80 proc. z nich inspektorzy nie mieli żadnych uwag do kontrolowanych jednostek. To najlepszy wynik floty armatora pod tym względem od wielu lat.
Do lipca tego roku podczas kontroli masowców PŻM nie zanotowano także żadnego poważnego uchybienia, które mogłoby zakończyć się czasowym zatrzymaniem jednostki przez służby PSC.
– Najlepsze wyniki w pierwszym półroczu statki PŻM osiągnęły podczas inspekcji surowych służb w Stanach Zjednoczonych (US Coast Guard), gdzie osiągnięto 92-procentowy wskaźnik inspekcji bez uchybień – dodaje K. Gogol.
Wyniki inspekcji masowców PŻM na bieżąco obserwują kontrahenci armatora – im są lepsze, tym większe możliwości zafrachtowania statków.
(ek)
Fot. PŻM
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Antini
2017-07-19 22:30:40
Z tego co wiem, to co najmniej 10 lat załogi statków i Pion Techniczny dbały o to konsekwentnie.Teraz trudniej, bo może mniej kasy, a szacun ! Tak trzymać, bo to dobra Firma jest.Kryzys kiedyś minie.
@Martin
2017-07-19 20:32:59
Wiesz, mi się wydaje, że jak wierchuszce firmy wszystko "lotto", to i na dole dzieje się gorzej, a jak wchodzi do przedsiębiorstwa dobry gospodarz, to przenosi się to na wszystkich. PiS wszedł, żeby firmę uratować, a nie sprywatyzować kolesiom, więc jak zależy tobie na tym przedsiębiorstwie, to wydaje mi się powinieneś ich wspierać.
Martin
2017-07-19 18:04:44
Do wszystkich januszy z ciemnogrodu ktorzy statek widzieli tylko na zdjeciu. Dobre wyniki inspekcji sa zasluga zalogi a nie zarzadu przedsiebiorstwa. To my zalogi statkow robimy wszystko zeby statek byl w jak najlepszej koncycji. Czesto przy braku podstawowych narzedzi bo w dlaszym ciagu armator ma. Problemy finansowe. A to juz nie jest zasluga pisiorow. I faktycznie takie informacje sa tylko po to aby odsunac troche uwage od faktycznego stanu jaki jest w PŻM. Redukcja uposazenia marynarzy do najnizszych stawek bedzie skutkowac brakiem marynarzy bo zostana tylko Ci co bede musieli albo nieudacznicy ktorych niestety nie brakuje we flocie. Armator po zakonczeniu obecnego ukladu zbiorowego ktory jest wazny do konca roku. Bedzie uzupelnial braki kadrowe najprawdopodobniej wschodnimi zalogami niestety. A wowczas wyniki z inspekcji juz nie beda takie zayebiste.
Mariusz
2017-07-19 14:46:46
PZM dawno juz był podzielony na mniejsze spółki i wiadomo kogo miały one zostać gdy tylko ogłosi upadłość przedsiębiorstwo. Fajnie ze ten PiS doszedł do władzy i zaczyna odbudowywać Polskę tzn to co jeszcze po niej pozostało nie sprzedane i roztrwonione dla garstki bogaczy. Dla nas obywateli ważne by taka partia rządziła jeszcze z 10 lat wtedy moze moglibyśmy liczyć na dobra służbę zdrowia i godne emerytury z ZUS. Podoba mi się robienie audytów i rozliczanie poprzedników za graniczna gospodarkę. Należy do mediów pokazywanie i publiczne negowanie takich zachowań dla przestrogi innych i dla info społeczeństwa że należy żyć zgodnie z prawem i zasadami wspołżycia w społeczeństwie.
Super wiadomość
2017-07-19 12:01:20
jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej!!!
Tomcio
2017-07-19 09:49:08
Skoro jest ta super w PZM to dlaczego podobno są duże zwolnienia, wypowiadany jest układ zbiorowy, likwidacja funduszu socjalnego i obniżenie płacy osobom pływającym do najniższej gwarantowanej przez ITF? Ma to być obniżka aż 30%. Jak za głębokiej komuny propaganda dobrobytu
Inspekcja
2017-07-19 06:46:54
Wiadomo, rodzice wybraliby na wycieczkę dla swoich dzieci autobus, który jest sprawny, a nie wrak.
Brawo!
2017-07-18 22:42:04
To jest aż niewiarygodne. Wchodzi PiS do przedsiębiorstwa i od razu następują duże zmiany na lepsze. PŻM dołącza do tej listy przedsiębiorstw powstających z kolan. Jakie lewusy musiały zarządzać majątkiem narodowym wcześniej? Chyba sami prywatyzatorzy - za czapkę śliwek i dla wybranych "inwestorów".
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.