Jak już informowaliśmy, 30 maja ub. roku firma Euroafrica Shipping Lines (ESL) kupiła od włoskiego armatora Caronte & Tourist prom „Epsilon”. Do niedawna jednostka była czarterowana przez Irish Ferries i pływała pomiędzy Dublinem a Holyhead. Zgodnie z zapowiedzią, w styczniu 2024 roku dołączy do serwisu Unity Line.
„Epsilon” to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku we włoskiej stoczni Visentini. Ma ponad 186 m długości i przeszło 25 m szerokości. Może przewieźć ok. 500 pasażerów, a długość jego linii ładunkowej wynosi 2860 m.
Należał do włoskiego armatora Caronte & Tourist, do niedawna był czarterowany przez irlandzkiego operatora Irish Ferries. Statek pływał pomiędzy Dublinem a Holyhead. Euroafrica kupiła go wraz z tzw. bareboat charterem. Teraz prom trafi do serwisu Unity Line (spółki operatorskiej z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej) i będzie pływał ze Świnoujścia do Szwecji.
Na początku grudnia został zadokowany w stoczni H&W w Belfaście, gdzie przygotowywano go przed rejsem do Polski.
– Prom „Epsilon” po rebrandingu i niewielkich pracach stoczniowych wejdzie do eksploatacji w pierwszej dekadzie stycznia 2024 roku – poinformował Marek Kowalewski, prezes Terminalu Promowego Świnoujście.
Euroafrica podała w mediach społecznościowych, że 12 grudnia br. podpisano umowę z portem Trelleborg na obsługę promów serwisu Unity Line, w tym „Epsilona” i „Copernicusa”. Armator w serwisie zarządzanym przez Unity Line konsekwentnie rozwija i umacnia swoją pozycję na linii promowej łączącej Świnoujście z południową Skanią (Trelleborg i Ystad).
Obecnie promy Euroafriki pływają w barwach Unity Line na dwóch liniach z Polski do Szwecji: ze Świnoujścia do Trelleborga („Galileusz” i „Copernicus”) oraz ze Świnoujścia do Ystad („Jan Śniadecki”). ©℗
Elżbieta KUBOWSKA