Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Fundusz dofinansował zakup aut i stacji ładowania [GALERIA]

Data publikacji: 12 grudnia 2022 r. 20:19
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2022 r. 07:57
Fundusz dofinansował zakup aut i stacji ładowania
W poniedziałek odbyło się symboliczne przekazanie elektrycznych i hybrydowych samochodów dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędu Morskiego w Szczecinie. Fot. WFOŚiGW  

Prawie pięć ton dwutlenku węgla nie trafi do atmosfery dzięki czterem nowym autom elektrycznym i jednemu hybrydowemu, których zakup dofinansował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Jego prezes Marek Subocz – w obecności wojewody zachodniopomorskiego Zbigniewa Boguckiego – przekazał w poniedziałek (12 grudnia) pojazdy szczecińskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.

REKLAMA

– Fundusz skutecznie wspiera zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych wśród samorządów, instytucji i służb, przyznając do 50 proc. wsparcia w formie dotacji lub 100 proc. – pożyczki, a także przekazując środki z rezerwy celowej budżetu państwa – powiedział Marek Subocz, prezes WFOŚiGW w Szczecinie. – Z dofinansowanych pojazdów korzystają między innymi służby wojewody zachodniopomorskiego, policja czy straże miejskie. W nowym roku ogłosimy program, w którym wsparcie na zakup auta elektrycznego będzie dedykowane indywidualnym odbiorcom.

Dofinansowanie na zakup samochodów i stacji dla GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała 330 tys. zł wsparcia na zakup dwóch samochodów: elektrycznego i hybrydowego oraz dwustanowiskowej stacji ładowania. Efektem ekologicznym jest redukcja emisji zanieczyszczeń o prawie 2,2 t rocznie. Pojazdy, odebrane przez Łukasza Lendnera – dyrektora oddziału GDDKiA w Szczecinie, będą wspierać tę instytucję w codziennych działaniach na około 1400 kilometrach zachodniopomorskich dróg, w tym w realizacji inwestycji prowadzonych pod nadzorem przyrodniczym.

Darłowo, Kołobrzeg i Świnoujście – w tych miastach będą służyć trzy nowe, bezemisyjne e-samochody (KIA Niro), kupione przez Urząd Morski w Szczecinie dzięki 350 tys. zł wsparcia z WFOŚiGW w Szczecinie. Pojazdy, dzięki którym do atmosfery rocznie nie trafi ponad 2,6 t dwutlenku węgla, odebrał Paweł Szumny, zastępca dyrektora UMS ds. technicznych. Auta będą wykorzystywane między innymi do patroli na terenach szczególnie cennych przyrodniczo, w tym w Wolińskim Parku Narodowym i na obszarach Natura 2000.

Wsparcie finansowe dla Urzędu Morskiego

W ramach dotychczasowej współpracy z WFOŚiGW Urząd Morski uzyskał 340 tys. zł dofinansowania na zakup dwóch pojazdów elektrycznych, które służą m.in. przy inspekcjach statków w szczecińskim porcie. To osobowy KIA Niro oraz dostawczo-osobowy Nissan eNV200 Evalia Acenta.

– Pojazdy elektryczne mogą być doładowywane w czterech punktach ładowania, znajdujących się na terenie zmodernizowanej ostatnio Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie (to także siedziba urzędowego oddziału transportu), możliwość doładowywania samochodów jest również w placówkach terenowych UMS, m.in. w Świnoujściu, Dziwnowie i Kołobrzegu – poinformował Urząd Morski w Szczecinie.

Do tej pory WFOŚiGW w Szczecinie wsparł finansowo zakup ponad 70 samochodów elektrycznych i 10 z napędem spalinowo-elektrycznym oraz ponad 30 stacji ładowania.

(ek)

REKLAMA

Komentarze

A mnie interesuje
2022-12-13 01:00:07
Pomijając to o czym już wspomnieli inni w komentarzach ile wcześniej kosztowały instalacje OZE z których samochody będą te zasilane...? Samochody elektryczne bez inwestycji w instalację do produkcji czystej energii dla tych samochodów to zbrodnia na środowisku. Zamiast benzyny z ropy można byłoby wytwarzać biobutanol i jeździć zwyczajnym samochodem... Taniej i przyjaźniej dla środowiska. Pomijając już to że CO2 nie jest zanieczyszczeniem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
100%
2022-12-12 23:46:47
Proszę nie ogłupiać, Obraza rozumu, PpP. A Kurier w tym momencie zachowuje się jak tuba propagandowa ś.p. Jerzego Urbana z lat 80-tych ubiegłego wieku.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
PpP
2022-12-12 22:55:25
Bzdura i kłamstwo. Samochody elektryczne wcale nie są ekologiczne. Co prawda same nie emitują spalin ale wytworzenie akumulatorów a potem ich utylizacja, koszt wytworzenia energii (u nas głównie z węgla) przynosi o wiele większe szkody dla środowiska . Zyskują jedynie producenci
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Obraza rozumu
2022-12-12 22:48:46
Mam nadzieję, że redaktor piszący tę relację był przynajmniej zażenowany jak podawał te dane o 5t CO2 jako o jakimś wiekopomnym osiągnięciu. Po prostu fundusz ochrony środowiska pozbawił wszystkie zielone rośliny 5t pożywienia i nic więcej. Ile za to jeszcze zapłaciliśmy nie dowiemy się, bo są podane tylko horrendalne sumy dopłat, a beneficjent pewnie musiał drugie tyle dopłacić. Utrzymanie i tankowanie tych zabawek też będzie nas słono kosztować. Szczecin już zlikwidował swoje darmowe ładowarki
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Par 37
2022-12-12 22:37:24
A gdzie wulkan intelektu Dobrzyński?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Największą stacją
2022-12-12 22:19:29
ładowanie to jest Tusk ze swoim batalionem targowicy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Proszę nie ogłupiać
2022-12-12 21:25:12
"Pięć ton dwutlenku węgla nie trafi do atmosfery", naprawdę?! No a może tak bliżej faktom i logice. Ile ton dwutlenku węgla i innych, znacznie groźniejszych toksyn już trafiło do atmosfery przy produkcji dużych akumulatorów do tych aut. Ile dwutlenku węgla trafi do atmosfery przy wytworzeniu prądu do tych aut, bo - jak na razie - nie jeżdżą na powietrze. Jakie koszty ekologiczne trzeba ponieść za kilka lat przy utylizacji zużytych akumulatorów...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA