Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Fundusz dofinansował zakup aut i stacji ładowania [GALERIA]

Data publikacji: 12 grudnia 2022 r. 20:19
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2022 r. 07:57
Fundusz dofinansował zakup aut i stacji ładowania
W poniedziałek odbyło się symboliczne przekazanie elektrycznych i hybrydowych samochodów dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędu Morskiego w Szczecinie. Fot. WFOŚiGW  

Prawie pięć ton dwutlenku węgla nie trafi do atmosfery dzięki czterem nowym autom elektrycznym i jednemu hybrydowemu, których zakup dofinansował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Jego prezes Marek Subocz – w obecności wojewody zachodniopomorskiego Zbigniewa Boguckiego – przekazał w poniedziałek (12 grudnia) pojazdy szczecińskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.

– Fundusz skutecznie wspiera zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych wśród samorządów, instytucji i służb, przyznając do 50 proc. wsparcia w formie dotacji lub 100 proc. – pożyczki, a także przekazując środki z rezerwy celowej budżetu państwa – powiedział Marek Subocz, prezes WFOŚiGW w Szczecinie. – Z dofinansowanych pojazdów korzystają między innymi służby wojewody zachodniopomorskiego, policja czy straże miejskie. W nowym roku ogłosimy program, w którym wsparcie na zakup auta elektrycznego będzie dedykowane indywidualnym odbiorcom.

Dofinansowanie na zakup samochodów i stacji dla GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała 330 tys. zł wsparcia na zakup dwóch samochodów: elektrycznego i hybrydowego oraz dwustanowiskowej stacji ładowania. Efektem ekologicznym jest redukcja emisji zanieczyszczeń o prawie 2,2 t rocznie. Pojazdy, odebrane przez Łukasza Lendnera – dyrektora oddziału GDDKiA w Szczecinie, będą wspierać tę instytucję w codziennych działaniach na około 1400 kilometrach zachodniopomorskich dróg, w tym w realizacji inwestycji prowadzonych pod nadzorem przyrodniczym.

Darłowo, Kołobrzeg i Świnoujście – w tych miastach będą służyć trzy nowe, bezemisyjne e-samochody (KIA Niro), kupione przez Urząd Morski w Szczecinie dzięki 350 tys. zł wsparcia z WFOŚiGW w Szczecinie. Pojazdy, dzięki którym do atmosfery rocznie nie trafi ponad 2,6 t dwutlenku węgla, odebrał Paweł Szumny, zastępca dyrektora UMS ds. technicznych. Auta będą wykorzystywane między innymi do patroli na terenach szczególnie cennych przyrodniczo, w tym w Wolińskim Parku Narodowym i na obszarach Natura 2000.

Wsparcie finansowe dla Urzędu Morskiego

W ramach dotychczasowej współpracy z WFOŚiGW Urząd Morski uzyskał 340 tys. zł dofinansowania na zakup dwóch pojazdów elektrycznych, które służą m.in. przy inspekcjach statków w szczecińskim porcie. To osobowy KIA Niro oraz dostawczo-osobowy Nissan eNV200 Evalia Acenta.

– Pojazdy elektryczne mogą być doładowywane w czterech punktach ładowania, znajdujących się na terenie zmodernizowanej ostatnio Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie (to także siedziba urzędowego oddziału transportu), możliwość doładowywania samochodów jest również w placówkach terenowych UMS, m.in. w Świnoujściu, Dziwnowie i Kołobrzegu – poinformował Urząd Morski w Szczecinie.

Do tej pory WFOŚiGW w Szczecinie wsparł finansowo zakup ponad 70 samochodów elektrycznych i 10 z napędem spalinowo-elektrycznym oraz ponad 30 stacji ładowania.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

A mnie interesuje
2022-12-13 01:00:07
Pomijając to o czym już wspomnieli inni w komentarzach ile wcześniej kosztowały instalacje OZE z których samochody będą te zasilane...? Samochody elektryczne bez inwestycji w instalację do produkcji czystej energii dla tych samochodów to zbrodnia na środowisku. Zamiast benzyny z ropy można byłoby wytwarzać biobutanol i jeździć zwyczajnym samochodem... Taniej i przyjaźniej dla środowiska. Pomijając już to że CO2 nie jest zanieczyszczeniem.
100%
2022-12-12 23:46:47
Proszę nie ogłupiać, Obraza rozumu, PpP. A Kurier w tym momencie zachowuje się jak tuba propagandowa ś.p. Jerzego Urbana z lat 80-tych ubiegłego wieku.
PpP
2022-12-12 22:55:25
Bzdura i kłamstwo. Samochody elektryczne wcale nie są ekologiczne. Co prawda same nie emitują spalin ale wytworzenie akumulatorów a potem ich utylizacja, koszt wytworzenia energii (u nas głównie z węgla) przynosi o wiele większe szkody dla środowiska . Zyskują jedynie producenci
Obraza rozumu
2022-12-12 22:48:46
Mam nadzieję, że redaktor piszący tę relację był przynajmniej zażenowany jak podawał te dane o 5t CO2 jako o jakimś wiekopomnym osiągnięciu. Po prostu fundusz ochrony środowiska pozbawił wszystkie zielone rośliny 5t pożywienia i nic więcej. Ile za to jeszcze zapłaciliśmy nie dowiemy się, bo są podane tylko horrendalne sumy dopłat, a beneficjent pewnie musiał drugie tyle dopłacić. Utrzymanie i tankowanie tych zabawek też będzie nas słono kosztować. Szczecin już zlikwidował swoje darmowe ładowarki
Par 37
2022-12-12 22:37:24
A gdzie wulkan intelektu Dobrzyński?
Największą stacją
2022-12-12 22:19:29
ładowanie to jest Tusk ze swoim batalionem targowicy.
Proszę nie ogłupiać
2022-12-12 21:25:12
"Pięć ton dwutlenku węgla nie trafi do atmosfery", naprawdę?! No a może tak bliżej faktom i logice. Ile ton dwutlenku węgla i innych, znacznie groźniejszych toksyn już trafiło do atmosfery przy produkcji dużych akumulatorów do tych aut. Ile dwutlenku węgla trafi do atmosfery przy wytworzeniu prądu do tych aut, bo - jak na razie - nie jeżdżą na powietrze. Jakie koszty ekologiczne trzeba ponieść za kilka lat przy utylizacji zużytych akumulatorów...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA