Urząd Morski w Szczecinie podpisał umowę na bieżące prace czerpalne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin i torach podejściowych do Świnoujścia przez najbliższe trzy lata (2023-2025). Wykonawcą prac, wyłonionym w przetargu, jest konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska oraz firmy Van den Herik Kust z Holandii (lider konsorcjum to PRCiP).
– Wartość umowy wynosi 56 mln 520 tys. złotych – informuje Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie. – Szacunkowa ilość materiału do wybrania przez te trzy lata to około 1 mln 200 tys. metrów sześciennych.
Umowa obejmuje następujące akweny: podejściowy tor wodny do Świnoujścia (ok. 60 km), tor wodny Świnoujście – Szczecin (ok. 67 km), wejściowy tor wodny do portu zewnętrznego w Świnoujściu (ok. 1,4 km), Kanał Policki (5,3 km) oraz odcinek Odry Zachodniej (ok. 2 km).
Przetarg na te prace został ogłoszony w grudniu ub. roku, w ramach funkcjonującego już od kilku lat programu wieloletniego „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.
Dzięki środkom z programu, oprócz robót pogłębiarskich na głównych szlakach wodnych, w tym roku wykonane będą także m.in. prace konserwacyjne na polach refulacyjnych, prace remontowe oznakowania nawigacyjnego i budowli hydrotechnicznych Urzędu Morskiego. Kwota przeznaczona w programie na realizację zadań w roku 2023 to ok. 28 mln złotych.
(ek)