Przez wiele lat wśród klientów banków istniało przekonanie, że karta kredytowa to szalenie skomplikowane i bardzo drogie narzędzie finansowe. Badanie dotyczące użytkowników kart kredytowych zrealizowane przez GFK na zlecenie Banku Citi Handlowych zmienia dotychczasowe przekonania.
- Okazuję się, że karta kredytowa nie jest wcale straszna, nie jest skomplikowana, a w dodatku może być tania – mówi newsrm.tv Marcin Domagała, dyrektor departamentu zarządzania produktem karta kredytowa w Citi Handlowy.
Kim jest typowy użytkownik karty kredytowej?
Już prawie co piąty Polak ma ją w swoim portfelu, a prawie połowa (45 proc.) korzysta z niej co najmniej parę razy w tygodniu, w tym 13% korzysta codziennie. Wśród posiadaczy kart kredytowych w Polsce zdecydowanie dominują młodzi ludzie. Typowy użytkownik karty kredytowej ma mniej niż 50 lat (69% respondentów), posiada rodzinę (54% badanych) oraz codziennie używa Internetu (76% badanych). Ponadto co trzeci użytkownik ma wyższe wykształcenie oraz dochód miesięczny przekraczający 4.500 złotych netto na gospodarstwo domowe. Typowy użytkownik posiada jedną kartę kredytową, z której korzysta kilka razy w tygodniu. – Badanie wykazało, że około 65% użytkowników wydaje miesięcznie kartą kredytową 1.000 złotych, co ciekawe również około 65% użytkowników w całości spłaca to zadłużenie – dodaje Marcin Domagała. Trendy na rynku kart kredytowych
- Z pozytywnych trendów obserwowanych przez nas na rynku wśród użytkowników kart kredytowych, widzimy, że rośnie świadomość tego, że karta kredytowa jest narzędziem prostym w otrzymaniu. Nie wymaga tony formularzy, wielu wizyt w bankach, proces jest coraz prostszy – dodaje Marcin Domagała. Kartę kredytową można otrzymać na podstawie rozmów z konsultantem lub zaaplikowania przez stronę internetową, szybko, komfortowo i bez ruszania się z domu. Kolejnym pozytywnym aspektem, dla posiadacza karty kredytowej jest możliwość z poziomu aplikacji mobilnej rozłożenie na raty dużych zakupów, to znaczy zamienić zadłużenie na formę klasyczne kredytu gotówkowego.
Źródło: Newsrm.tv