Mimo trudnych warunków atmosferycznych, w Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" trwa remont kilku jednostek. Łączna długość wszystkich statków wynosi ponad kilometr.
Kolejny raz w dokach zakładu w Szczecinie remontują swoje jednostki armatorzy z Grecji. Prace są już na ukończeniu. Grecki armator Roswell Tankers Corp. powierzył stoczni trzeci w tym roku statek. Tankowiec "Ierax" przechodzi właśnie remont klasowy, a główne prace dotyczą systemów siłowni okrętowej i urządzeń pokładowych. Kilka dni temu ze stoczni odpłynął zbiornikowiec "Ice Eagle", który był remontowany przy nabrzeżu Kaszubskim. Dzięki dobrej współpracy ze spółką ST3 Offshore, MSR "Gryfia" może znów swobodnie korzystać z tej części wyspy. Swój trzeci remont klasowy przechodzi w stoczni chemikaliowiec "Lone.Star". Zlecenie obejmuje dużo napraw, w szczególności dotyczących systemu ładunkowego, wyposażenia pokładowego oraz urządzeń pomocniczych siłowni. To kolejny w tym roku statek innego greckiego armatora - Stealth Maritime. Wcześniej zamówił "Gryfii" prace na gazowcu LPG.
W stoczni remontowane są także dwa holowniki: "Cougar" oraz "Fairplay-26". Na obu jednostkach prowadzone są prace dotyczące napędu jednostek.
Dla Polskiej Żeglugi Morskiej wykonywane są remonty masowców "Irma" i "Mazury". Pierwszy przypłynął na remont klasowy, natomiast drugi - jak już informowaliśmy - na remont awaryjny. Ponadto, kontynuowane są prace modernizacyjne na promie "Karsibór III", należącym do Żeglugi Świnoujskiej.
Dodajmy, że w świnoujskim zakładzie "Gryfii" remont przechodzą jednostki "Ruyter" i "Sylvia". Obie należą do armatora holenderskiego Wagenborg Shipping.
(ek)
Fot. MS TFI