Kilka dni temu – zgodnie z zapowiedziami – do prac modernizacyjnych na torze wodnym Świnoujście – Szczecin dołączyła druga pogłębiarka. Jednostka „Scheldt River” przypłynęła z Belgii i jest większa od pracującej na Zalewie Szczecińskim od kilku miesięcy „Amazone”.
Pogłębiarka „Scheldt River” została zbudowana w 2017 roku. Ma 116 m długości i 26 m szerokości.
– Pogłębiarka ta wyjdzie już poza rejon między II a III Bramą Torową i będzie się przesuwała na południe – poinformował Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie, będącego inwestorem „Modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Jak zapowiedział dyrektor Zdanowicz, kolejna pogłębiarka – „Vox Amalia” – spodziewana jest w październiku.
Według deklaracji wykonawcy, spółki DIVO, gdy już będą trzy pogłębiarki, to mają pracować praktycznie na całej długości oczyszczonego toru. Wyciąganie z dna metalowych, potencjalnie niebezpiecznych znalezisk cały czas trwa. Szacuje się, że do końca września tor zostanie oczyszczony na odcinku od I Bramy Torowej (od główek falochronów Kanału Piastowskiego w Świnoujściu) do północnej części portu Szczecin (na wysokości Alfa Terminalu).
– I na tym odcinku będą trwały prace pogłębiarskie – dodał dyrektor Zdanowicz.
(ek)
Fot. UM Szczecin