Krajowa Spółka Cukrowa SA zakończyła kampanię cukrowniczą 2019/2020. Uczestniczyło w niej siedem oddziałów KSC. Najdłużej trwała w Cukrowni Kluczewo, bo 110 dni.
Kampania 2019/2020 w KSC SA rozpoczęła się 10 września ub. roku w Cukrowni Werbkowice. Najdłużej trwała w Cukrowni Kluczewo (110 dni). Średni czas kampanii wyniósł 99 dni.
Średni plon buraków cukrowych w spółce wyniósł 57 t/ha. Najwyższy uzyskano w Cukrowni Malbork – 74 t/ha. Średnia polaryzacja (zawartość cukru w burakach) wyniosła 16,7 proc.
- W 2019 roku wyzwaniem były niesprzyjające warunki pogodowe i szkodniki, które w największym stopniu pojawiły się w uprawach buraków na wschodzie kraju - podsumował kampanię prezes KSC SA Krzysztof Kowa.
Podczas 18. kampanii KSC SA skupiła prawie 5,8 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała ponad 860 tys. t cukru. W 2019 roku buraki cukrowe, zakontraktowane przez KSC SA, uprawiane były na areale ponad 100 tys. ha, przez 15 tys. plantatorów.
Krajowa Spółka Cukrowa SA powstała w sierpniu 2002 r. Obecnie jest największym w Polsce i jednym z najbardziej znaczących w Europie producentów cukru buraczanego. Większościowym udziałowcem KSC SA jest skarb państwa, ok. 20 proc. akcji należy do plantatorów buraka cukrowego i pracowników. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) oraz Zakład „Polskie Przetwory” we Włocławku.
(ip)
Fot. Piotr Dużak