W czwartek (10 maja) w Urzędzie Morskim w Szczecinie otwarto oferty w przetargu na modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Chodzi o wykonanie głównych prac: projektu i robót budowlanych. Wpłynęło pięć ofert. Wszystkie zaproponowane ceny przewyższają kwotę, jaką UMS zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
To inwestycja od dawna wyczekiwana przez branżę morską. W przetargu na główne prace wpłynęło pięć ofert.
Konsorcjum firm Jan De Nul NV z Belgii (lider) i Porr z Warszawy zaoferowało cenę ok. 1 mld 769 mln zł. Chińska firma China Harbour Engineering Company Ltd. zaproponowała blisko 1 mld 712 mln zł. Oferta konsorcjum firm Boskalis International B.V. z Holandii (lider), gdańskiego Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych oraz Rohde Nielsen A/S z Danii to ponad 1 mld 742 mln zł. Z kolei konsorcjum firm Dredging International NV z Belgii (lider) oraz Van Oord Dredging and Marine Contractors bv z Holandii zaproponowało przeszło 1 mld 336 mln zł. Piątą ofertę – ponad 1 mld 722 mln zł – złożyło konsorcjum firm Sinohydro Corporation Ltd. z Chin (lider), Powerchina Harbour Co. Ltd. również z Chin oraz Altor Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego.
Wymienione kwoty są cenami brutto. Wszystkie jednak przekraczają kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, czyli nieco ponad 1 mld 171 mln zł.
– Oferty będą teraz analizowane przez komisję przetargową, zakładamy, że potrwa to od jednego do półtora miesiąca, bo złożone oferty muszą zostać bardzo dokładnie sprawdzone – informuje Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy UMS. – Jest to bardzo ważny dla naszego regionu przetarg, więc z pewnością będziemy szukać możliwości znalezienia ewentualnych dodatkowych środków, ale najpierw musimy zweryfikować złożone przez wykonawców dokumenty, by mieć pewność, że złożone oferty są prawidłowe.
Dodajmy, że wszyscy oferenci zaproponowali wykonanie zamówienia w ciągu 42 miesięcy.
(ek)
Fot. Dariusz Gorajski