PKP SA po raz kolejny wspomaga swoich klientów w spłacie zobowiązań. Teraz spółka prowadzi Pakietowy Program Ratalny.
Głównym celem programu jest zmotywowanie klientów do regulowania bieżących zobowiązań na rzecz PKP SA. Spółka zaoferowała im dogodne warunki umożliwiające spłatę zadłużenia w ratach, a także – w uzasadnionych wypadkach – częściowe zwolnienie z długu. Osoby, które zdecydują się przystąpić do programu oraz będą się wywiązywać z zawartej ugody, mogą mieć m.in. wstrzymane naliczanie odsetek, zawieszenie egzekucji komorniczej oraz możliwość przywrócenia umowy.
Program przeznaczony jest dla najemców mieszkań, jak i klientów komercyjnych. W zależności od rodzaju i wysokości zadłużenia mogą skorzystać z możliwości podpisania ugody w ramach jednego z 10 przygotowanych pakietów. Przystąpienie do programu możliwe jest do maja przyszłego roku. Zawierane na jego podstawie ugody będą obowiązywać maksymalnie przez 3 lata. Udział w PPR jest dobrowolny.
– Rozmowy prowadzone z naszymi najemcami potwierdziły spore zainteresowanie regulacją zadłużenia wobec PKP SA w zamian za odstąpienie od dochodzenia odsetek lub innych należności – mówi Magdalena Polończyk, dyrektor Biura Windykacji PKP SA. – Program stanowi doskonałe narzędzie pozwalające na zawieranie ugód z klientami na warunkach odpowiadających ich potrzebom. Nasze działania nie tylko pomogą naszym najemcom, ale także pozwolą wygenerować określone oszczędności dla PKP SA.
W programie są również rozwiązania dla klientów, którzy nie zasiedlają już mieszkań należących do PKP SA, ale wciąż nie uregulowali zobowiązań wobec spółki.
Przypomnijmy, że Pakietowy Program Ratalny to już drugie rozwiązanie wspomagające klientów w regulowaniu zobowiązań wobec PKP SA. W zeszłym roku spółka uruchomiła Program Oddłużeniowy, który umożliwił dłużnikom spłatę należności w ratach, wraz z bieżącym czynszem.
(mag)
Fot. Ryszard Pakieser/archiwum