Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Pogłębiarka „Challenger 3” zwodowana [GALERIA]

Data publikacji: 22 lipca 2019 r. 13:22
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2020 r. 16:12
Pogłębiarka „Challenger 3” zwodowana
 

W minioną sobotę (20 lipca) w doku pływającym nr 5 Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie zwodowano częściowo wyposażoną pogłębiarkę „Challenger 3”. Zbudowała ją policko-szczecińska spółka Partner Stocznia. Jednostkę, już po wydokowaniu, do nabrzeża Fant na Skolwinie odprowadziły holowniki „Hermes” i „Serwal 3”. 

Partner Stocznia z Polic produkuje statki oraz kadłuby jednostek wielozadaniowych, frachtowców uniwersalnych, tankowców i okrętów specjalistycznych (pogłębiarki, cementowce) – również pod ładunki kontenerowe mające do 135 m długości, do 20 m szerokości i tonażu stali do 2000 ton. Ponadto buduje kadłuby śródlądowe barek pchanych, tankowców, a także konstrukcje pontonów morskich dla odbiorców holenderskich i niemieckich. Firma od lat stale współpracuje z zagranicznymi kontrahentami, głównie z Holandii i Niemiec.

Jak podał Portal Morski, pogłębiarka „Challenger 3” budowana jest na zamówienie holenderskiej stoczni Royal IHC za pośrednictwem Neptune Shipyards BV. Nieco wcześniej w swoim szczecińskim zakładzie na Skolwinie Stocznia Partner wyprodukowała bliźniaczą jednostkę „Challenger 2”.

– Na statkach zainstalowano w Polsce, poza niemałą częścią wyposażenia ogólno-okrętowego, także przynajmniej część specjalistycznego wyposażenia funkcjonalnego (czyli pogłębiarskiego), np. żurawiki rury ssącej – poinformował portalmorski.pl.

Zwodowana ostatnio pogłębiarka ma prawie 82 m długości i blisko 16 m szerokości. Jej nośność to 4200 t.

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do @ spawacz-a
2019-07-23 09:00:19
" Przez analogię, Gryfia zbudowała statek !!!! Hurra" - przy PO_mocy "Katarskiego inwestora"- hurra, hurra, hurra, hurra.
spawacz
2019-07-23 08:54:50
Przez analogię, Gryfia zbudowała statek !!!! Hurra.
Szczecińskie stocznie
2019-07-22 19:09:22
Jest kilka takich firm które budują statki nad brzegiem Odry , przesuwają na pontony lub jak waga do 260 ton wodują dźwigiem Lodbrokiem.Przy większej masie korzysta się z bramownicy Stoczniowej na Wulkanie lub była pierwsza próba udana , suwnica ST3. Należy mieć nadzieję że dalej tak będzie , urzędy wydające zezwolenia będą przychylne. Do prawdziwej stoczni to chyba jeszcze daleko
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA