Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Połączy port i terminal LNG z krajem

Data publikacji: 21 sierpnia 2020 r. 09:05
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2020 r. 08:11
Połączy port i terminal LNG z krajem
 

Coraz bliżej do rozpoczęcia przebudowy szlaku, który bardziej komfortowo połączy port w Świnoujściu i gazoport z Polską. – Przetargi na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn uzyskały pozytywny wynik kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. komunikacji społecznej i rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin.

REKLAMA

– Tym samym dobiegła końca procedura przetargowa na realizację dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim o długości 33 km. 

Przetargi zostały wszczęte w grudniu ubiegłego roku, natomiast pod koniec czerwca wybraliśmy oferty najkorzystniejsze – dodaje M. Grzeszczuk.

Rzecznik GDDKiA przypomina, że kontrola postępowania przetargowego, prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jest obligatoryjna przy dużych inwestycjach. 

– Nie wykazała ona uchybień i zakończyła się pozytywnym wynikiem.  Na końcowym etapie jest uzgadnianie gwarancji należytego wykonania umów. Podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić jeszcze w tym miesiącu – mówi M. Grzeszczuk.

W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych, a następnie zrealizują roboty budowlane.

– Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca) – podaje terminy rzecznik GDDKiA.

Odcinek S3 Świnoujście – Troszyn, składający się z dwóch odcinków realizacyjnych Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz – Troszyn o długości
16 km, jest niezbędny do ukończenia całej dwujezdniowej drogi S3 od Bałtyku do granicy z Czechami.

– Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3 ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju – podkreśla Mateusz Grzeszczuk. 

(k)

REKLAMA

Komentarze

jaro
2020-08-31 00:02:49
Ci co nie chca s3 niechaj dalej wpie*** trawe i korniki...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2020-08-24 16:29:34
Zamiast budowy tunelu pod Świną, PiSdzielcy ryja przekop na Mierzei Wislanej....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
egon
2020-08-24 09:49:32
Budowa drugiej jezdni przez Woliński Park Narodowy to zbrodnia na przyrodzie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Udało się
2020-08-22 13:14:43
75 lat po wojnie i 30 lat od odzyskania "suwerenności" blokować rozwój portu. Dłużej się już nie dało...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ile to już lat?
2020-08-21 17:38:49
chyba pierwsze pomysły to lata '70 (PRL).
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mirek
2020-08-21 11:10:35
I pomyśleć, że jest w Szczecinie polityk dla którego konieczność budowy A3 była mitem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
MIś II
2020-08-21 10:31:17
Najwyższy czas zakończyć S 3 ! Nie wiem jak można było planować ten ostatni odcinek jako 2 jezdniowy - zero wyobraźni !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czysta głupota
2020-08-21 10:29:54
Przecież tam zupełnie niedawno poprowadzono nowy przebieg drogi S3 wraz z obwodnicą Wolina i Międzyzdrojów. To jest zwyczajne marnowanie pieniędzy. A do tego tam nie nie ma ma miejsca na drugą jezdni9ę bo jest park narodowy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Darek
2020-08-21 09:43:57
Na cholerę prowadzić dwujezdniową ekspresówkę przez Woliński Park Narodowy? Tak jak to zrobiono w 2008 roku było w sam raz i tak powinno pozostać.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
BArt
2020-08-21 09:43:50
Platforma nie musiała nic robić bo i tak ludzie w naszym województwie na nią głosowali.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
S3
2020-08-21 09:26:06
Dlaczego dopiero teraz,, tak późno, co robiono przez poprzednie lata, co zrobiła Platforma, SLD itp?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA