Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Polska Żegluga Bałtycka wchodzi na rynek morskich farm wiatrowych

Data publikacji: 22 lutego 2023 r. 08:41
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2023 r. 12:04
Polska Żegluga Bałtycka wchodzi na rynek morskich farm wiatrowych
Polferries, polski armator promowy z siedzibą w Kołobrzegu, wchodzi na rynek morskiej energetyki wiatrowej. Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) poinformowała, że utworzyła nową markę – PŻB Offshore. Powołany podmiot (spółka zależna) ma się skupić na przyszłych projektach związanych z flotą serwisową farm wiatrowych i usługami powiązanymi.

Według prezesa PŻB Andrzeja Madejskiego, powołanie spółki celowej w obszarze morskich farm wiatrowych jest wpisane w długofalową strategię rozwoju spółki.

Mottem nowej marki i tworzącej się firmy jest: „Globalne rozwiązania w zakresie morskiej energetyki wiatrowej i logistyki dostarczane lokalnie”.

PŻB zachęca do współpracy i podkreśla, że stwarza na rynku morskiej energetyki wiatrowej nową platformę rozwoju projektów offshore wind w Polsce.

– Nasz innowacyjny projekt został zauważony i nagrodzony przez Radę Naukową Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia – podała spółka. – W efekcie otrzymaliśmy nowe przedstawicielstwo w Gdyni przeznaczone dla PŻB Offshore.

Stało się to 31 stycznia br., czyli w 47-lecie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Do kluczowych obszarów w polityce marki należy zaliczyć: część planów rozwoju przedsiębiorstwa i dywersyfikacji działalności, innowacje: organizacyjne, społeczne, technologiczne i produktowe, rolę „local content” dla polskiej morskiej energetyki wiatrowej, udział w transformacji energetycznej kraju oraz wypracowanie wartości dodanej dla lokalnych społeczności.

Polferries to polski armator promowy z siedzibą w Kołobrzegu, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Jego flotę stanowi pięć promów łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk – Nynashamn oraz Świnoujście – Ystad. Co roku pokłady tych jednostek zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i spotkań firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.

(K)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

1,2,3
2023-02-22 11:44:51
w naszym morzu już nikt niczego nie łowi. Wsio , wsio wyłapane jest !
1,2,3
2023-02-22 11:43:25
chyba kupną ST3 !
Miko
2023-02-22 11:40:22
Niech porządnie wożą pasażerów na promach bo jak na razie to państwo czyli podatnicy do tego dokładają (na prom dostali dotację od państwa) i niech juz w nic nie wchodzą bo to może oznaczać zwiększenie strat tej firmy.
Jak myslicie?
2023-02-22 09:59:52
Budujac zrodla najdrozszego pradu, wylaczajac trwale akweny z rybolostwa, wprowadzajac infradzwieki o nieznanym wplywie na faune i flore morza i jednoczesnie niszczac kopalnie, zasypujac zloza taniego wlasnego wegla jako podstawy do produkcji taniej, stabilnej, niezalezmej od innych energii Polska staje sie silniejsza, czy wrecz przeciwnie? I to wszystko dzieje sie w obliczu niepokoju wojennego i surowcowego w Europie. Przeciez w koncu ktos po nasz wegiel przyjdzie i nam go wydrze.
Misja
2023-02-22 08:50:53
Czyżby ta długofalowa strategia rozwoju spółki nie powstałą w chwili ogłoszenia, że Polska wchodzi w morskie farmy wiatrowe? :)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA