Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Poltramp Yard buduje specjalistyczną jednostkę

Data publikacji: 19 stycznia 2016 r. 12:34
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Poltramp Yard buduje specjalistyczną jednostkę
 

Specjalistyczny, pełnomorski ponton offshore powstaje w świnoujskiej stoczni Poltramp Yard. Ma być przekazany armatorowi w drugim kwartale tego roku. To pierwsza tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w regionie od czasu likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej.
 
Stocznia Poltramp Yard w kwietniu ub. roku rozpoczęła budowę pełnomorskiego pontonu offshore. Ma służyć do układania kabli na morskim dnie. To zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach hydrotechnicznych na Morzu Północnym i Bałtyku. Jednostka ma 120 m długości, 32 m szerokości oraz 6,5 m wysokości bocznej. Pomieszczenia socjalne na pontonie będą przeznaczone dla 50-osobowej załogi.

– Jednostka została zaprojektowana przez naszą stocznię, która wykonuje też całość prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń i wyposażenie modułów socjalnych – podkreśla Dariusz Wąs, dyrektor operacyjny w Poltramp Yard. –  Wyjątkiem jest tylko kadłub, który ze względu na bardzo duże rozmiary wykonano w Gdańsku i przyholowano do Świnoujścia. Obecnie trwają prace wyposażeniowe przy nabrzeżu stoczni w Świnoujściu.

To pierwsza tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w województwie zachodniopomorskim od czasu upadku Stoczni Szczecińskiej Nowej. Ma być przekazana armatorowi w drugim kwartale tego roku.

Miniony rok był dla załogi świnoujskiej stoczni bardzo pracowity. Wybudowano i przekazano armatorowi z Norwegii dwa katamarany przeznaczone do obsługi farm rybnych. W marcu zostanie przekazany kolejny, w pełni wyposażony aluminiowy katamaran. Ponadto stocznia wykonała w 2015 r. osiem specjalistycznych przebudów i remontów statków.

Również 2016 zapowiada się bardzo dobrze.

– Niezależnie od kontynuacji rozpoczętych kontraktów, stocznia ma już podpisane umowy m.in. na wykonanie serii jednostek do obsługi portów dla armatora norweskiego oraz na przebudowy masowców – informuje dyrektor Wąs.
 
Poltramp Yard prowadzi również działalność w Szczecinie – prace dotyczą przebudów i remontów statków oraz wykonywania prefabrykacji stalowych. Obecnie trwa tu remont drobnicowca dla holenderskiego armatora.
 
Stocznia stworzyła miejsca pracy dla  300 osób, a obroty spółki na koniec roku osiągnęły 100 mln zł. Warto zaznaczyć, że w strukturze firmy działa biuro projektowe oraz pracują specjalistyczne grupy kadłubowe, rurarskie, maszynowe, elektryczne  i hydrauliki siłowej.

Spółka cały czas intensywnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury, np. postawiono halę produkcyjną o powierzchni 2000 m kw., rozpoczęto budowę hal magazynowych, wykonano place magazynowe i drogi komunikacyjne oraz zamontowano żuraw wieżowy o zasięgu 60 m do bezpośredniej obsługi prac na nabrzeżu.

– Zarząd spółki bardzo dużą wagę przywiązuje do podnoszenia kwalifikacji kadry inżynierskiej, organizując specjalistyczne szkolenia i kursy oraz stwarzając dobre warunki pracy i rozwoju osobistego – dodaje D. Wąs.©℗

Elżbieta KUBOWSKA

Fot. Poltramp Yard

NZ: Zgodnie z planem, gotowy pełnomorski ponton offshore ma zostać przekazany armatorowi w drugim kwartale tego roku.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wierzyciel
2016-11-28 12:21:11
Niech zaczną płacić zaległe pieniądze
stoczniowiec 2
2016-05-29 20:01:27
wiadomość do ADJ tak szanujesz POLTRAMP YARD jak oni powiedzieli ,że u nas nie ma facowców żeby zbudować taką jędnostkę woleli oddać budowe w Gdyni co budowali na lądzie i tu u nas taka pochylnia jest i ludzi do pracy a jak kibicujesz im to jest h.. taki sam jak oni i cała firma
chester
2016-04-12 21:36:11
Same sukcesy: Net Marine remontuje bunkierkę, nazywaną szumnie "tankowcem" a Poltramp buduje ponton, czyli "jednostkę specjalistyczną". Brawo ! Niesamowity postęp i rozwój. Czekam na doniesienia, o następnej firmie wykonującej "skomplikowane, odpowiedzialne i unikalne na skalę światową" prace złomowania statków na plaży w Świnoujściu.
pracownik
2016-02-09 15:07:25
Roboty od groma ,ciągle po godzinach Trzeba zostawać.A pensja od 5 lat ta sama.Tylko obiecanki.
ADJ - do stoczniowca zeby zrozumial
2016-01-21 21:13:50
Kadłub potrafi wykonać mało wyspecjalizowana firma, jak ma to miejsce teraz w Szczecinie. Jednak prace wyposażeniowe jak: wyposażenie kabin dla 50 członków załogi z pełną infrastrukturą, systemy ruraskie, elektryczne, hydrauliczne i instalacja sprzętu specjalistycznego do układania kabla na dnie morskim nie są drobiazgami. Stoczniowiec, który wcześniej tak pisał najprawdopodobniej był zwykłym blachotłukiem i myśli, że jak zmontowano i pospawano kadłub to już jest to statek, a naprawdę dużo czasu, pracy, wiedzy kosztuje wyposażenie i zdanie jednostki do pracy. Coraz mniej jest fachowców, którzy znają się na outfittingu dlatego kibicuję Poltarmp Yard, który podtrzymuje tradycje Szczecina i uczy młode osoby pracy stoczniowej w pełnym zakresie.
stoczniowiec
2016-01-19 20:51:31
Nie bardzo rozumiem: "Jednostka została zaprojektowana przez naszą stocznię, która wykonuje też całość prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń i wyposażenie modułów socjalnych – podkreśla Dariusz Wąs, dyrektor operacyjny w Poltramp Yard. – Wyjątkiem jest tylko kadłub, który ze względu na bardzo duże rozmiary wykonano w Gdańsku i przyholowano do Świnoujścia" przecież w przypadku takiego pontonu kadłub to większość prac!!!!! to jest ponton, a nie statek. Więc jeżeli kadłub czyli podstawa pontonu powstała w Gdańsku to reszta to tylko uzupełnienie tego co wykonano w Gdańsku. Oni zrobili podstawę, a teraz w Szczecinie dostawi się drobiazgi. Tyle.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA