Załogi statków Polskiej Żeglugi Morskiej 30 grudnia 2017 roku zostały poinformowane przez szefów związków zawodowych, że tego dnia zawarto porozumienie z zarządem przedsiębiorstwa. Armator wdraża program naprawczy, który ma wzmocnić sytuację finansową przedsiębiorstwa.
– W firmie prowadzony jest również proces inwestycyjny, żeby odebrać zamówione na niekorzystnym rynku statki, a także odzyskać klientów i prowadzić działalność żeglugową w sposób, na jaki zasługuje duży armator dużego kraju nad Bałtykiem – mówił wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski na posiedzeniu sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej pod koniec listopada ub. roku. Posłowie otrzymali wówczas informację o sytuacji PŻM po wprowadzeniu w przedsiębiorstwie zarządu komisarycznego.
Przypomnijmy, że powodem wprowadzenia w lutym 2017 r. zarządu komisarycznego była trudna sytuacja największego polskiego armatora, ciągły brak symptomów poprawy koniunktury na światowym rynku shippingowym, a także brak odpowiednich działań dotychczasowego kierownictwa grupy PŻM. Tak to uzasadniał resort gospodarki morskiej.
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 stycznia 2018 r.
Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA