Wtorek, 25 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Port w Szczecinie dostosowany do 12,5 m

Data publikacji: 10 września 2025 r. 17:18
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2025 r. 12:22
Port w Szczecinie dostosowany do 12,5 m
Fot. Piotr SIKORA  

Zakończenie inwestycji w modernizację nabrzeży i pogłębienie basenów portowych do standardu 12,5 m otwiera nowy rozdział w historii szczecińskiego portu i działających tu operatorów.

REKLAMA

Już można zauważyć wyraźne zwiększenie ilości towarów przywożonych i odwożonych przez statki. Niedawno informowaliśmy o rekordowym w historii portu ładunku – ok. 50 tys. ton śruty sojowej dostarczonej przez masowiec „Tokugawa”, który zacumował przy nabrzeżu Słowackim w rejonie Kanału Dębickiego. Później przypłynął do Szczecina „Equinox Star” po 43 tys. ton zboża (stanął przy nabrzeżu Zbożowym obok elewatora Ewa). Tyle samo biomasy przywiózł „Bulk Venus” (na zdjęciu) w rejon Basenu Kaszubskiego – rozładunek statku trwa przy nabrzeżu Katowickim. ©℗

(ek)

REKLAMA

Komentarze

ja,ja
2025-09-12 20:30:01
Schon gut ! Polacken poglebić tor do naszego pohrtu whreszcie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
No i zatkało
2025-09-12 14:38:08
PO wców kakao! Tak się cieszyli, tak się nadęli , aż wreszcie pierdnęli i Port Niemcom oddali za dopłatą !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SPEDYTOR
2025-09-11 12:21:29
Statek załadowany masówką w Antwerpii 18 godzin !!! / rata zał ok 2,500 ton na godzinę - skierowany do Szczecina - ponad 2 tygodnie ( ok aż 2.800 ton na dobę / bez niedziel) - to jakiś wstyd - teraz spedytor żałuje że nie wysłał statku do Gdańska (maks 2 dni). W tej całej propagandzie sukcesu "12,50" zapominamy że taki statek kosztuje - jego zysk netto to ok 10-14.000 € . Na 12,50 wydaliśmy ok 1,3 miliarda , roczne utrzymanie 12,50 (przy zamulającym się Zalewie Szczecińskim) to ok 250 mln !!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@ @Edmund
2025-09-11 12:03:53
To nie PiS zdecydował o pogłębieniu toru Świnoujście Szczecin. Za rządów PiS podpisano tylko umowę z wykonawcą. W 2014 r. UM uzyskał dotację UE na przygotowanie dokumentacji i zezwoleń na tor, ale już wcześniej były prowadzone mniejsze inwestycje z tym związane. Na pogłębienie toru dostaliśmy dotacje z UE (ponad 1,2 mld) z puli 2014-2020. Prace przy pogłębieniu trwały w czasach rządów PiS.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Edmund
2025-09-11 10:04:17
Pleciesz bzdury. To właśnie PiS zdecydował o pogłębieniu toru .Tusk twierdził że pogłębienie toru do Szczecina to przerost ambicji bo tu nie chce nikt przypływać. Siejesz KOwską propagandę przypisującą sobie zasługi PiS.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bulc cargo
2025-09-11 09:22:40
Życzę powodzenia torbę pogłębiony tony i tony a czym tam robić jak wszystko gierka pamięta
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
obserwator
2025-09-11 08:12:23
12,5 m to nowa era portu w Szczecinie - to zasługa Pani Laury Hołowacz z CSL . Dziękujemy i wyrazy uznania i szacunku.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
cała naprzód
2025-09-11 07:37:21
Tor pogłębiony dzięki Grabarczykowi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Naprawdę?
2025-09-11 07:22:35
Panie i panowie dziennikarze, jedźcie sobie na to nabrzeże Katowickie i zróbcie zdjęcie z bliska, jak został wykonany remont nabrzeża. Połowa jest tak spartaczona, że rozsypie się prawdopodobnie po pierwszym roku użytkowania. Dziesiątki a może i setki milionów utopione w błocie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Edmund
2025-09-10 22:25:14
Dobrze idzie! O jakże przykro musi być miłośnikom PIS u.Ale będą się wić i kombinować jak tu wynaleźć coś co oni zrobili.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA