Spółka G+K SteelCon ze Świnoujścia, działająca także w Szczecinie, dała się poznać jako główny podwykonawca megajachtów dla niemieckiej stoczni Abeking & Rasmussen. Z pochylni Stoczni Szczecińskiej w minionych latach zwodowano trzy mniej lub bardziej wyposażone kadłuby takich jednostek. W ostatnim czasie natomiast G+K SteelCon zbudowała trzy stalowe sekcje ogromnego megajachtu.
Każdy z trzech stalowych elementów ma gabaryty ok. 22,5 m x 10,5 m x 6 m, a łącznie ważą blisko 250 ton.
Projekt został zrealizowany dla kontrahenta z Niemiec, w kooperacji ze Stocznią Szczecińską oraz innymi firmami, działającymi na jej terenie.
– Sekcje będą tworzyć rufową część megajachtu o długości ok. 160 m i szerokości 22,5 m, którego zarówno kadłub, jak i nadbudówka budowane są ze stali – poinformował Adrian Kupczyński, kierownik projektu z firmy G+K SteelCon. – Łączna waga całego kadłuba z nadbudówką to prawie 4700 ton.
Jak zaznaczył, zbudowane w Szczecinie sekcje rufowe nie stanowią całości rufy. Pozostałe natomiast powstają w Niemczech.
Transport stalowych elementów odbywa się na pontonie. Zostały one załadowane z placu przy pochylni Wulkan i odpłynęły do Świnoujścia, gdzie czekały na korzystne warunki pogodowe.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA
Na zdjęciu: Stalowe części przyszłego megajachtu odpłynęły ze Szczecina na pontonie.