Prom „Galileusz” 27 lipca br. dotarł na remont do Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie. Jednostka na codzień obsługuje połączenie Świnoujście – Ystad. Pływa w barwach Unity Line. Jej właścicielem jest Euroafrica Shipping Lines.
– Prace na doku nr 5 w MSR „Gryfia” idą pełną parą – poinformował armator w mediach społecznościowych. – Prom przechodzi remont klasowy pośredni, w ramach którego odbywa się przegląd podwodnej części kadłuba oraz jego malowanie. Przewidziano również okresowy remont elektrowni statkowej i innych urządzeń. Odmalowane również zostaną pokłady samochodowe.
„Galileusz” to prom przeznaczony do transportu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych.
Trzy pokłady promu mogą pomieścić 90 ciężarówek, z możliwością swobodnego i bezpiecznego manewrowania na dwóch pokładach ładunkowych. Jednostka w części pasażerskiej dysponuje 128 łóżkami w 51 kabinach, oferuje miejsca wypoczynku i rozrywki: bar, kafeterię i sklep. Ze względu na wielkość i zagospodarowanie porównywalna jest z promem „Gryf”.
Ma 150,4 m długości, 23,4 m szerokości, a zanurzenie – 5,9 m. Może osiągnąć prędkość maksymalną 19 węzłów, a prędkość podróżna to 17 węzłów. Załoga liczy 37 osób. Długość linii ładunkowych wynosi 1830 m.
„Galileusz” jest jednym z serii siedmiu promów, które wyprodukowano w latach 1992 – 1995 w Holandii i Włoszech na zamówienie włoskiego armatora. Został zbudowany w 1992 roku jako „Via Tirreno” dla operatora Viamare Navigazione z grupy Finmare. Na początku roku 2006 statek kupiła Euroafrica i otrzymał nazwę „Galileusz”. Po remontach i pracach dostosowawczych trafił pod zarząd handlowo-operacyjny Unity Line. W listopadzie 2006 roku wszedł na linię Świnoujście – Ystad, a w lutym 2007 roku zaczął obsługiwać połączenie Świnoujście – Trelleborg. Obecnie znów pływa do Ystad. Planuje się, że po remoncie wróci do serwisu w połowie sierpnia.
(ek)