Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

„Resko” w Szczecinie

Data publikacji: 02 lutego 2021 r. 12:36
Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2021 r. 13:10
„Resko” w Szczecinie
 

Przed tygodniem do Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie przypłynął masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Resko”. Na statku zostaną wykonane prace remontowo-modernizacyjne, które zakończą się odnowieniem pięcioletnich dokumentów klasyfikacyjnych.

M/s „Resko” to masowiec przystosowany konstrukcyjnie do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w 2010 roku i ma nośność 30 tys. ton. Długość statku wynosi 190 m, a szerokość – 23 m.

– Ze względu na częste „przecieranie się” w amerykańskich i kanadyjskich śluzach statek wymaga między innymi kompleksowej konserwacji i pomalowania kadłuba – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Oprócz tego prace konserwacyjno-malarskie będą dotyczyć ładowni, pokładu i nadbudówki. Ponadto zostanie dokonany przegląd silnika głównego, agregatów, dźwigów pokładowych oraz wszystkich urządzeń nawigacyjnych. Ważnym elementem prac będzie instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co wynika z przepisów konwencyjnych IMO, jakie weszły w życie w ubiegłym roku. Remont „Reska” w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” potrwa około miesiąca.

Jak dodał rzecznik, w tym roku Grupa PŻM zamierza wyremontować w krajowych stoczniach jeszcze co najmniej siedem statków. Będą to masowce: „Juno” (w marcu), „Armia Krajowa” (w kwietniu), „Legiony Polskie” (w czerwcu), „Lubie” (we wrześniu) i „Solina” (w listopadzie), a także dwa promy PŻM zarządzane przez spółkę Unity Line: „Gryf” i „Wolin” (obydwa w lipcu).

MSR „Gryfia” inwestuje w nowy, większy dok m.in. po to, by móc przeprowadzać remonty także największych jednostek PŻM, czyli 80-tysięczników. Obecnie jest to niemożliwe.

– PŻM jest naszym głównym klientem, klientem strategicznym i też chcemy się dostosować do tego, żeby ich największe jednostki, które wchodzą na Bałtyk, mogły być remontowane właśnie w Szczecinie, a nie w innych stoczniach, które mają te duże doki – mówił prezes MSR „Gryfia” Krzysztof Zaremba podczas niedawnego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Dodajmy, że w ub. tygodniu MSR „Gryfia” opublikowała zaproszenie do złożenia oferty na usługę sporządzenia dokumentacji projektowej dotyczącej modernizacji infrastruktury na potrzeby posadowienia i późniejszej eksploatacji nowego doku pływającego przy nabrzeżu Gdyńskim w Szczecinie wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych. Zainteresowani mogą się zgłaszać do 15 lutego br.

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA