Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Resort gospodarki morskiej przejmie stocznie

Data publikacji: 15 czerwca 2018 r. 21:49
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2018 r. 20:42
Resort gospodarki morskiej przejmie stocznie
 

Stocznia Szczecińska oraz Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie przejdą pod nadzór Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W piątek (15 czerwca) podpisano list intencyjny w tej sprawie - przy okazji otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie, a tuż po zakończeniu odbywających się tu Światowych Dni Morza.

List intencyjny dotyczący zakresu i formy przekazania nadzoru nad spółkami stoczniowymi resortowi gospodarki morskiej podpisali Paweł Kolczyński, prezes Funduszu Rozwoju Spółek oraz Leszek Milczarek, p.o. prezesa MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego funduszem Mars. Fundusz ten jest większościowym właścicielem obu stoczni.

- Dzisiaj gospodarka morska jest już kompletna - powiedział Marek Gróbarczyk, minister
gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, w którego obecności podpisano list intencyjny. - Mieliśmy tylko i wyłącznie nadzór merytoryczny, nie byliśmy właścicielami - nazywając wprost - przemysłu stoczniowego. Ta branża, znajdująca się obecnie w Ministerstwie Obrony Narodowej, trafi pod naszą jurysdykcję.

Jak dodał, podpisanie listu w sprawie dwóch szczecińskich stoczni jest elementem większego planu, a cały proces potrwa do końca tego roku.

Zgodnie z założeniami listu, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy zostanie podpisana umowa, a przekazanie majątku ma nastąpić jeszcze w tym roku. Udziały stoczni należące do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Mars przejdą pod nadzór MGMiŻŚ za pośrednictwem Funduszu Rozwoju Spółek (spółki akcyjnej nadzorowanej przez MGMiŻŚ).

Po podpisaniu listu intencyjnego odbyła się debata pt. „Odpowiedź branży morskiej na wyzwania klimatyczne, gospodarcze i społeczne zawarte w celach zrównoważonego rozwoju Agendy 2030 ONZ”.

Dyskusje panelowe 6. MKM podzielono na trzy bloki tematyczne: żegluga, porty i stocznie; edukacja i innowacje oraz rybołówstwo i ekologia. W piątek (jeszcze przed oficjalnym otwarciem) odbyły się też dwie dyskusje – w formacie rządowym i samorządowym, a także w gronie inwestorów – poświęcone turystyce morskiej.

Na liście prelegentów są szefowie znanych firm i organizacji z branży morskiej, turystycznej i przetwórstwa ryb oraz naukowcy, samorządowcy i przedstawiciele administracji rządowej.

Kongres, będący kontynuacją debat zakończonych już Światowych Dni Morza, potrwa do soboty.

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pyt. do...Edmunda
2018-06-19 11:59:16
Czyzby wiec jeszcze PZPR-owsko / PO-owskiej "Wody PO-swieconej"... ??
Edmund
2018-06-19 08:15:36
A moźe ta stępka taka czerwona od wody święconej?
Edmund
2018-06-19 08:11:10
No i znowu trzeba będzie wprowadzić dla Szczecinian jakieś Nowe podatki.Przecieź z czegoś trzeba będzie dokładać do tej głupoty rządzących.
Dmuchajac na zimne...
2018-06-19 00:32:36
A zeby tylko to wszystko, zamiast w Marsie - "nie wyladowalo w koncu"... na Ksiezycu ??
Długa lista
2018-06-18 18:16:17
Proponuję na terenie Stoczni utworzyć formę obozu pracy dla tych co zniszczyli zakład - niech to odpracuja
do @ HogoFogo
2018-06-18 08:25:28
- jeden taki "niePiSior" pytał się urzędującego ministra; "PO_co nam nowe lotnisko skoro jest..."....Wszystko zaczęło się od "puszczania w skarpetkach" i "PO sto milionów dla każdego" gdy ówczesny minister zapyał; - PO_trzebni są nam cieśle budowlani?
HogoFogo
2018-06-17 19:00:23
Parafrazując klasyka: po co nam stocznie w Szczecinie skoro są niedaleko, w Stralsundzie, Rostocku i Wismarze. Idąc tym tropem powiem: Na ch... nam Kurier Szczeciński skoro jest już Berliner Zeitung?
Dosior
2018-06-17 16:03:33
A żebyście zobaczyli piekną stępke pod nowe promy.Piekna czerwona od rdzy!
przemysł stoczniowy ???
2018-06-17 10:57:48
jaki , zostały resztki wyszkolonej kadry , nowej brak. Ci co pracują w kraju to kręcą się po wszystkich firmach i patrzą kto da więcej. Oczywiście zasób umiejętności przeciętny żeby nie powiedzieć słaby. to nie ich wina , wszyscy są z przyuczenia i mają duże braki. Żaden nie posiada umiejętności czytania rysunku , brak uprawnień na palnik , obsługę suwnic , w Polsce trzeba mieć uprawnienia UDT i badania lekarskie. W Niemieckich stoczniach jak jesteś rozsądny i umiesz dostajesz papier bez ceregieli. A co najważniejsze . Każdy kto poczuje że coś potrafi opuszcza naszego pracodawcę który go wyszkolił i jedzie do Niemiec , słowem na zachód. W Polsce badania lekarskie na wszystko inne na suwnicę , inne na podnośnik , inne na wózek akumulatorowy. Wysyłając człowieka na b. lekarskie wszystkie te prace trzeba wymienić , jak masz na suwnicę to na podnośnik już nie. Ogólnie ciemna perspektywa. A pracować w tkim reżimie jak Remontowa SB w Gdańsku , dziękuję.
REKLAMA