Platforma Wedding.pl, ułatwiająca organizację ślubu i wesela, pozyskała kolejne 3 mln zł od aniołów biznesu i funduszu Protos VC. W sumie zainwestowano w nią już 7 mln zł. Twórcą serwisu jest firma Wedding Day Media, która ma swój oddział w szczecińskim Technoparku Pomerania.
Pieniądze od inwestorów zostaną przeznaczone na wzmocnienie zespołu oraz rozbudowę platformy, przede wszystkim na wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
- Chcemy, aby Wedding.pl stał się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która, analizując indywidualne gusta i preferencje narzeczonych, poprowadzi ich przez cały proces planowania ślubu - pomoże znaleźć idealny czas i miejsce uroczystości, zaproponuje odpowiednich usługodawców czy przypomni o zaległych formalnościach. Wykorzystanie mechanizmów samouczących pozwoli na znacznie większą personalizację doświadczeń naszych użytkowniczek – mówi Paweł Sala, założyciel i szef platformy Wedding.pl.
W serwisie rejestruje się już blisko 80 proc. korzystających z Internetu przyszłych panien młodych, które za jego pośrednictwem mogą nie tylko znaleźć suknię w salonach ślubnych z całej Polski, ale też wybrać salę weselną i zaplanować usadzenie gości czy zaznajomić się z ofertami m.in. jubilerów, fotografów, zespołów muzycznych i producentów dekoracji.
Bardzo szybki rozwój serwisu przyciągnął inwestorów. Większość środków z obecnej rundy finansowania pochodzi od aniołów biznesu, część została wniesiona przez kluczowych pracowników spółki, resztę zapewnił dotychczasowy inwestor, fundusz Protos Venture Capital (jego komandytariuszem jest m.in. piłkarz Robert Lewandowski).
- Najważniejszym kryterium przy wyborze partnerów do inwestycji była kwestia wnoszonej wiedzy - stwierdza Kamil Kopka, prezes Wedding.pl. - Grupa aniołów, która zebrała się wokół projektu, to światowej klasy eksperci, których doświadczenia będą nieocenione w dalszym rozwoju serwisu.
Pomysłodawcą serwisu jest szczecinian Paweł Sala, który początkowo rozwijał go ze wspólnikiem - Adamem Kowalczykiem. W tym roku siedzibę główną firmy przeniesiono do Warszawy, natomiast w szczecińskim oddziale w Technoparku Pomerania pozostał 10-osobowy zespół odpowiedzialny za technologiczne udoskonalanie platformy.
(mg)