Środa, 05 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Spadły przewozy

Data publikacji: 07 sierpnia 2018 r. 21:00
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2018 r. 20:42
Spadły przewozy
 

Transport ładunków żeglugą śródlądową w Polsce spadł w 2017 roku o 7 procent, czyli z 6,2 mln ton w roku 2016 do 5,8 mln ton – podał Główny Urząd Statystyczny. Udział transportu śródlądowego w przewozach ładunków ogółem w latach 2000 – 2017 zmalał z 0,8 proc. do 0,3 proc.

REKLAMA

Długość sieci śródlądowych dróg wodnych w Polsce utrzymała się na poziomie z roku 2016 i wyniosła 3654 km. Z tego 2417 km stanowiły uregulowane rzeki żeglowne, 644 km – skanalizowane odcinki rzek, 335 km – kanały, a 259 km – jeziora żeglowne. Wymagania stawiane drogom o znaczeniu międzynarodowym (klasy IV i V) spełniało 5,9 proc. długości dróg wodnych (214 km).

Pchaczy i holowników w żegludze śródlądowej w Polsce było w ub. roku 219 (wzrost o 5), barek z własnym napędem – 89 (o 2 mniej), barek pchanych – 509 (o 7 mniej). Tabor pasażerski powiększył się o 7 jednostek – do 117.

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA

Komentarze

Bo mo(r)ze...
2018-08-07 23:48:30
Przez tabor pasazerski... zrobilo sie Ciasniej ?/! I odp. do PO-nizszego Obserwatora K-M, przeciez w Venezueli Rzadzi Lewactwo... z Kierowca Autobusu na Czele - dlatego ta, jak na razie... 47-tysieczno % Inflacja !!
Obserwator Kongresów Morskich
2018-08-07 21:14:24
To nic, niedługo będę pierwsze transatlantyki szczecińskie, Polska stal będzie płynąć z Polskich hut, i będzie git. Bajdy Pisiorowców, lepiej obserwować inflację i kiedy nam przyjdzie uciekać, jak dzisiaj w Wenezueli, gdzie pod ichniejszymi Pisiorowcami inflację za masowe rozdawnictwo mają 47 tyś. procentową. Ahoj dobra zmiano, idziemy na dno, ból ból
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA