Transport ładunków żeglugą śródlądową w Polsce spadł w 2017 roku o 7 procent, czyli z 6,2 mln ton w roku 2016 do 5,8 mln ton – podał Główny Urząd Statystyczny. Udział transportu śródlądowego w przewozach ładunków ogółem w latach 2000 – 2017 zmalał z 0,8 proc. do 0,3 proc.
Długość sieci śródlądowych dróg wodnych w Polsce utrzymała się na poziomie z roku 2016 i wyniosła 3654 km. Z tego 2417 km stanowiły uregulowane rzeki żeglowne, 644 km – skanalizowane odcinki rzek, 335 km – kanały, a 259 km – jeziora żeglowne. Wymagania stawiane drogom o znaczeniu międzynarodowym (klasy IV i V) spełniało 5,9 proc. długości dróg wodnych (214 km).
Pchaczy i holowników w żegludze śródlądowej w Polsce było w ub. roku 219 (wzrost o 5), barek z własnym napędem – 89 (o 2 mniej), barek pchanych – 509 (o 7 mniej). Tabor pasażerski powiększył się o 7 jednostek – do 117.
Tekst i fot. (ek)