Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Szykują się wielkie inwestycje

Data publikacji: 01 marca 2017 r. 09:07
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Szykują się wielkie inwestycje
 

Europejski Bank Inwestycyjny udzieli Zarządowi Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kredytu do wysokości 163,5 miliona złotych. Umowa o finansowaniu inwestycji została podpisana pomiędzy EBI a ZMPSiŚ w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Fundusze otrzymane na podstawie zawartej umowy będą stanowiły ważne źródło finansowania programu inwestycyjnego ZMPSiŚ.

– Inwestycje, które zamierzamy zrealizować w najbliższych latach, pozwolą z sposób znaczący podnieść rangę zespołu portów Szczecin-Świnoujście, podnieść jego znaczenie na mapie Morza Bałtyckiego – mówił Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ. – O sile każdego portu decyduje jego dostępność. Nasze główne projekty to przystosowanie nabrzeży głębokowodnych w samym porcie Szczecin do obsługi jednostek o zwiększonym tonażu. Dziś jesteśmy w stanie obsłużyć statki o tonażu 20 000 ton. Po zrealizowanej inwestycji ta dostępność zwiększy się dwukrotnie. W Świnoujściu planujemy rozwój terminalu intermodalnego.

Chodzi o projekt tzw. morskiej autostrady Świnoujście–Trelleborg.

– Mam nadzieję, że wsparcie finansowe ze strony EBI pomoże nie tylko tym portom, ale także ludziom, którzy tu mieszkają oraz przedsiębiorstwom funkcjonującym w całym regionie – powiedział Vasil Hudak, wiceprezes banku. – Jesteśmy zainteresowani tym, aby wspomagać rozwój transportu morskiego i rzecznego w Polsce.

Program inwestycyjny ZMPSiŚ obejmuje realizację sześciu projektów o łącznym koszcie szacowanym na miliard złotych. Przedsięwzięcia mają poprawić konkurencyjność zespołu portów i zwiększyć wydajność infrastruktury. (ek)

Na zdjęciu: Umowę podpisali: Vasil Hudak, wiceprezes EBI oraz Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ.

Fot. MGMiŻŚ

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wawrzek
2017-03-05 14:30:31
Nabrzeża sprzedane Niemcom, Duńczykom i czort wie komu jeszcze - i to ma być Polski Port? ciekawe ile Nabrzeży w portach niemieckich, duńskich, holenderskich kupiły polskie firmy. Za dokonania PO i PSL na szkodę Gospodarki Morskiej i Polski należy zdelegalizować antypolskie PO i PSL
@Poco
2017-03-01 23:18:17
Tabor pogłębiarek nie my sprzedaliśmy tylko grupa KCI związana z lobby trójmiejskim. Po to żeby zmarginelizować port w Szczecinie. Głównym prowodyrem tego bojkotu Szczecina była PO z działaczami ze Szczecina. Tak wygląda prawda.
SOCHA
2017-03-01 15:52:23
PO CO BO KURY WSTAŁY A TO CO PLATFORMA PRZEZ 8 LAT ZROBIŁA , NALEŻY UKARAĆ PRZEZ LIKWIDACJE TEJ GRUPY NIEUDACZNIKÓW I BOJKÓW
PoCo
2017-03-01 15:16:12
Port Szczecin już dawno stracił "złote kury" ... Porty w Świnoujściu są już prywatne : PHŚ , Odraport , Terminal paliwowy (ex Porta Holding) ... został tylko Terminal Promowy (paradoksalnie odkupiony od państwowej firmy PŻB) oraz Gazoport . Mają być gigantyczne pieniądze na "12,50"ponad miliard ...fajnie .. ale po co ? - dla każdego ze statków (35.000 wzwyż) Oferta PHŚ będzie zawsze tańsza i szybsza . Dlaczego nie patrzymy przy ambicjach oceanicznego portu Szczecin na koszty statku (dodatkowe 18 godzin , koszty pilotażu plus holowników / to ok 8-10.000 EUR EXTRA !!! ku uciesze Świnoujścia (tego już prywatnego). Dlaczego ignoruje się bardzo mądre ekspertyzy o szybkim zamulaniu się Zalewu Szczecińskiego. Skąd będą środki na utrzymanie takiej głębokości . To przecież my sprzedaliśmy tabor pogłębiarek ... bez niego prace pogłębiarskie będą bardzo kosztowne . Kto te koszty pokryje .... statki oceaniczne ?? ... NIE ... Czyli my podatnicy . Dlaczego nie bierzemy lekcji z zastoju portów zachodnioeuropejskich na rzecz tych portów bliżej morza ? Dlaczego działamy wbrew prawom ekonomii żeglugi ? Zamiast inwestycji w 12,50 - przeznaczmy te środki w unowocześnienie portu Szczecin jako nadal średniego portu ? Wtedy armatorzy i spedytorzy sami do Szczecina przyjdą. Smutno , że politycznie się "załatwia" tak gigantyczne projekty , jednocześnie tak łatwo pozbywając się "złotych kur" w Świnoujściu w ostatnich latach. Podatnik ze Szczecina / bardzo mi smutnawo
Miś na Miarę
2017-03-01 10:45:50
A jak tam spalarnia? Władza kontynuuje budowę czy rezygnuje?
Dan
2017-03-01 10:25:36
Czy rzeczywiscie chcemy autostrady do szwedistanu???? w dzisiejszych czasach to moze byc raczej problemem niz zaleta
SOCHA
2017-03-01 09:01:11
I OTO CHODZI TO ROBOTA MINISTRA GRÓBARCZYKA, PREMIERA MORAWIECKIEGO ,PIS , TAK TRZYMAĆ
sz
2017-03-01 08:12:31
Coraz bliżej spełnienia wizji Portu :)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA