Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

W stoczni "Wulkan" przetransportowano część ogromnego doku [FILM]

Data publikacji: 19 stycznia 2024 r. 22:22
Ostatnia aktualizacja: 06 lutego 2024 r. 21:32
W stoczni "Wulkan" przetransportowano część ogromnego doku
Pierwszy z trzech modułów budowanego doku wkrótce będzie zwodowany. Fot. Stocznia Szczecińska „Wulkan”  

W Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” odbył się transport konstrukcji pierwszego modułu doku o masie ponad 4000 ton. Dok pływający nr 8 budowany jest dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie.

– Cała operacja została zaplanowana i zrealizowana przez zespół Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”, trwała od 16 do 17 stycznia – informuje Katarzyna Ansen-Mrowińska, starszy specjalista ds. marketingu w tej spółce. – Transport odbył się z placu montażowego Odra Nowa na plac OP-10, a jego realizacja wymagała zastosowania aż 132 osi samobieżnych platform transportowych – ze względu na wagę konstrukcji.

Moduł doku został wtoczony za pomocą samojezdnych zestawów podnośnikowych z pochylni Odra Nowa na ponton „Carrier 17”, który dopłynął do nabrzeża Drzetowskiego. To pierwszy z trzech bloków, który wkrótce będzie zwodowany. Gdy gotowe będą wszystkie trzy moduły, zostaną połączone na wodzie i wyposażone.

Specjalnie zaprojektowana konstrukcja doku nr 8 będzie mogła przyjmować jednostki o masie do 24 000 ton. Jego długość całkowita wyniesie 235,6 m, szerokość zewnętrzna – 47,30 m, a wewnętrzna (między basztami) – 38 m. Dok będzie mógł się zanurzyć maksymalnie do 16 m. Ma być jednym z największych na Bałtyku.

Według ubiegłorocznych zapowiedzi prezesa Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” Marka Opowicza, oddanie klientowi gotowej konstrukcji zaplanowano na rok 2024.

Stocznia rozwija działalność w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży morskiej, offshore i onshore dla odbiorców światowych. Strategia spółki jest silnie powiązana z kluczowymi aktywami, które są przeznaczone dla kompletnych dużych statków i konstrukcji stalowych o masie jednostkowej do 4500 ton. W ramach planu morskiej stoczni wiatrowej planuje się budowę morskich podstacji wiatrowych, a także innych wielkogabarytowych komponentów offshore na rynek europejski i amerykański. Działalność stoczniowa skupi się na flocie handlowej, a także statkach do obsługi morskiej energetyki wiatrowej, takich jak typu „walk to work”.

Tymczasem w MSR „Gryfia” trwają prace przy budowie infrastruktury okołodokowej. Generalnym wykonawcą jest firma Doraco. Zmodernizowane zostanie nabrzeże Gdyńskie i zbudowany będzie 60-metrowy pirs (jako przedłużenie nabrzeża Gdańskiego). Powstanie też głębia dokowa o głębokości 17 m. Inwestycja ma być ukończona w połowie tego roku.

(ek)

 

 

Film: Stocznia Szczecińska „Wulkan”

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Stoczniowiec
2024-02-06 19:42:48
Ja tam pracuję i naprawdę jest tam dużo pracy.Budowany jest dok dla SSR Gryfia ostatnio skończyła się budowa patrolowca dla SG również dostajemy zlecenia od Stoczni w Papenburgu .Tak że czytać wypociny lewackie że tak nic się nie dzieje proszę przyjść zobaczyć .Robi dużo Polaków ze Szczecina okolic Starogardu,Gryfina ale gdyby nie udział pracowitych chłopów z Ukrainy i nawet tych z Bangladeszu nie dali byśmy rady sami , ponieważ nasi młodzi chłopcy wolą być np kurierami 😊 albo kobietami
1,2,3
2024-01-28 10:22:45
no to teraz te zwodowane cacko i te resztki na kei potną na złom .PIS się męczył , aby coś odbudować , a Tusek przyszedł i musi zrujnować ! . Drugi raz w historii , będzie cięte na złom to co Polscy stoczniowcy wraz z wietnamczykami wybudowali ! O zgrozo ! Ile to CO2 poszło i pójdzie w atmosferę przez głupi wybór zielonych głuków wspieranych przez komuchów !
FIGO
2024-01-28 10:17:53
doszły mnie słuchy , że Pan Zaremba został odwołany .Dziwne ,że i na ten stracony ochłap rzuciła się koalicja 13 grudnia .Rzekomo przyjdzie profesjonalista . Czuję , że najszybciej , to " Gryfia " pójdzie pod młotem za psi grosz .Tak działają profesjonaliści . Po co grzebać się w gnoju ,jak można podwórko sprzedać razem z tym gówienkiem . PIS z mozołem odbudowywał siły witalne " Gryfii " , a teraz będzie : " ciach po jajuszkach " , kurę na rosół i niech tu nie gdacze. No, ale wybraliśmy sobie !
@Zołza
2024-01-20 17:07:10
Stępka stoi w stoczni między przelotami, a co, chcesz kupić?
FIGO c.d
2024-01-20 12:30:56
Ogłupiony przez UB-cką TVN , Polak wierzący w Księdza , porzucił Kościół ( Ostoja Polski w trakcie zaborów ) , porzucił wiarę Ojców Naszych i przyjął Sorrosowy kościół :Wolność bezgraniczną, światłość Złego , Kłamstwa mieszane z Prawdą . Taka jest istota pustaków !Oświecone puste rozumki , aby tylko na Pejsbuku się lansować. W towarzystwie zabłysnąć ! W pracy niekompetentny wredny gamoń, aby do fajrantu. Poziom wykształcenia mówi o takim głąbie więcej niż jego wygląd . Niby borowik ,a szatan !
@FIGO
2024-01-20 12:27:21
PiS=PZPR. Kiedy to wreszcie zrozumiesz?
FIGO cd.
2024-01-20 12:00:39
PIS mnie nie chciał , bo miałem " mocne czerwone papiery ". Nie interesowało nikogo, że po zamachu smoleńskim się nawróciłem . PIS nie rozumie , że Polacy po wojnie przez ponad 50 lat byli szkoleni na kacapski styl, myśleli tylko, aby w misce było i aby pałą po plecach nie oberwać !Teraz komuna wróciła i wyznawcy Donka niebawem nie będą mogli na NIEGO nic powiedzieć , bo jak w latach 50-ych, przyjdą po niego nad ranem. Dzisiaj jeszcze w miseczce coś leży , nawet co nieco za dużo! No i oby było!
FIGO
2024-01-20 11:53:26
Jak byłem w Polsce i przejeżdżałem obok Stoczni to rzuciło mi się w oczy jak pracownicy wychodzili po zakończeniu zmiany . Na dziesięciu wychodzących może jeden biały ( Polak pewnie , albo Ukrainiec ) reszta jakiś Bangladesz , Wietnam ! Na niemieckich budowach na 100-u pracujących może jeden ciabaty ! Z okna na budowie widać jak ciągną do Lidla na promocje. My w robocie , a Oni " macają " towar , po który My idziemy po 18-ej ! I taka jest różnica w tym Eurokołchozie. Dymam jako fizol ,bo PIS
@Zołza
2024-01-20 09:40:59
Kot szczał na stępkę. Ważne że stoczniowcy mają pracę choć nie wiadomo jak długo bo nowi u władzy.
Gdy do
2024-01-20 08:08:02
Gdy do władzy doszła Platforma Obywatelska doprowadzono do upadłości wszystkich stoczni i wyprzedaży ich majątku. Tereny po stoczniowe wyprzedano deweloperom. Po wejściu Polski do UE, pomoc stoczniom środkami pochodzącymi z budżetu państwa stała się sprzeczna z unijnymi zasadami wolnej konkurencji. Takie kroki należało uzgadniać z Brukselą, nie robił tego jednak żaden rząd, a sprawą zajęła się Komisja Europejska. Polskie stocznie musiały zwrócić miliardy złotych uzyskanej pomocy .
Zołza
2024-01-20 00:33:52
a gdzie jest stępka?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA