Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście na czwartkowym posiedzeniu odwołała zarząd spółki. Nowy ma wyłonić postępowanie kwalifikacyjne. Do czasu jego rozstrzygnięcia obowiązki zarządu powierzono Igorowi Frydrykiewiczowi, członkowi RN ZMPSiŚ.
Stanowiska w ZMPSiŚ utracili: prezes Zbigniew Miklewicz oraz wiceprezesi - Krzysztof Sadowski i Paweł Adamarek. Nowy zarząd spółki ma być powołany do 16 lutego br.
- Powodem odwołania zarządu przez Radę Nadzorczą była krytyczna ocena jego działalności - informuje biuro prasowe Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. - Wskazano m.in. rażące zaniechania w postępowaniu przed niemieckim sądem administracyjnym w Hamburgu, dotyczącym budowy Gazociągu Północnego przez Nord Stream. Skarga strony polskiej została odrzucona, tymczasem zbyt płytko położony na dnie Bałtyku gazociąg blokuje rozwój naszych portów i dostęp do Świnoujścia największych jednostek mogących pływać po Bałtyku. Nowy zarząd ma wypracować nową strategię działań wobec spółki Nord Stream.
W komunikacie podano, że zmiany mają także służyć nadaniu nowej dynamiki w działalności spółki i przyspieszeniu procesów inwestycyjnych.
Cytuję "niewielka dewiacja i statek z zanurzeniem 15 - 17 metrów naprawdę wpłynie do Świnoujścia .... " No właśnie tego dotyczy wpis "przekop". Powiedz mi, skąd na Bałtyku miałby się wziąć statek o zanurzeniu 15-17m? A wcześniej sprawdź parametry Cieśnin Duńskich.
kazek
2016-01-22 10:07:11
Rozumiem, że skoro odbywa się gruntowne "czyszczenie" kadr PO to jest z czego czyścić tzn. przy poprzedniej zmianie "czyszczono" z PiS-u. To jest największa tragedia spółek państwowych - obsadzanie swoimi, kompetencje na 2,3 planie.
ZMIANY "Full Ahead"
2016-01-22 09:55:21
Szkoda
Ale ten powód odwołania jest kompromitujący - nawet Rząd by sobie nie poradził ...
Czy naprawdę firma ze Szczecina miała szanse wygrać spór o wgłębienie Nord Streamu-u ? ... Po za tym trochę wiedzy i dobrej woli - niewielka dewiacja i statek z zanurzeniem 15 - 17 metrów naprawdę wpłynie do Świnoujścia .... Czy były jakieś problemy z katarskim tankowcem "Al Nuaman" ? Wg zapowiedzi PIS typu "przez Tuska i Sikorskiego LNG Terminal będzie zablokowany " gazowiec nie miał prawa wejść do portu. A tu szok - żadnych problemów .
Bardzo się cieszę z ambicji polityczno-gospodarczych aby Świnoujście przyjmowały giganty - tj statki z segmentu 14-18 metrów zanurzenia ... ale czy to realny projekt ? po co nam takie ambicje ... Do Gdańska wpłynęły ze dwa takie statki (ale nie maksymalnie zanurzone). Skupmy się raczej na modernizacji tego co jest - aby masowiec rozładować/załadować w Szczecinie z ratą 30.000 ton na dobę .... zamiast skupiać się na projektach o gigantycznych kosztach i wydatkach . Przypominam , że pozbyliśmy się pogłębiarek i holowników (te trzeba zlecać za niemałe kwoty) - a utrzymanie nawet 12,50 na naszym Zalewie Szczecińskim to koszty gigantyczne / których wpływający tonaż nie pokryje) - nie mówiąc o prywatyzacji portu masowego w Świnoujściu - gdzie tak naprawdę ZPSŚ sprzedał "złotą kurę" już dawno .
Obserwujmy jakie następne zmiany w szczecińskiej gospodarce morskiej ...
przekop
2016-01-22 09:48:30
Nowe, PISowskie władze wszystkiego zaraz po przekopaniu kanału do Elbląga i załatwieniu demontażu lub zakopania głębiej rur Nordstreamów, pogłębieniu toru wodnego do Świnoujścia i dalej do Szczecina rzucą całe moce na pogłębianie Cieśnin Duńskich. Bo te cieśniny to też duńsko-niemiecki spisek mający ograniczyć dostęp tankerów z całego świata do Polski.
Zarząd Zarządu...
2016-01-22 07:56:50
Nie ujmując nikomu, ale po sprzedawcy bielizny każdy może być prezesem i port się nie zawali :)
15 mln $ w pudełku po butach
2016-01-22 01:24:48
@Podpalacz woła - Czyżby? A kto to jest "solidaruch"? Buzek ze swoim rządem? Ja go kwalifikuję do POstkomuchów, ale nawet jeśli na nim chcesz bazować, to przecież zaraz po jego rządach już w 2002 tow. Miller (z Gazpromu) spotkał się z tow. Millerem (z KC PZPR, ówczesny premier) w sprawie Jamału 1 i 2 i pieremyczki. Ministrem gospodarki był wtedy tow. Piechota, a prezydentem i za Buzka i za Millera był tow. Aleksander "gorzała" Kwaśniewski. Miller potwierdzał stanowisko Steinhoffa: "problem tzw. pieremyczki - gazociągu południowego, omijającego Ukrainę. My powiedzieliśmy: zgoda na wszelkie projekty, które pozwalają wykorzystać tranzytowe położenie Polski, ale w takim stopniu, w jakim nie zagraża to interesom Ukrainy, która jest naszym strategicznym partnerem". Piechota powiedział: "Zajmujemy twarde stanowisko. Zarówno kwestie inwestycji – pierwsza nitka, druga nitka, łącznik jak i kwestie zakontraktowanego poziomu dostaw". A o Kwaśniewskim Gudzowaty powiedział w kontekście Jamału: "Projekt storpedował m.in. prezydent Aleksander Kwaśniewski krzycząc na całą Polskę, że przeszkadzamy naszym braciom Ukraińcom". I co teraz powiesz komuszy ignorancie? Dla jasności przytoczę ci też wypowiedź J.Kaczyńskiego sprzed lat: "Położenie Polski w kontekście transportu surowców i polityki energetycznej to ogromny atut. Niestety, jest to kapitał, który konsekwentnie, przez 20 lat, był marnotrawiony".
idą zmiany
2016-01-22 00:38:39
Tak to jest z prezesami spółek jest praca dopóki nie ma zmian w polityce.Zmiany w polityce zmiany w spółkach.
Libo
2016-01-21 22:25:52
IDZIE DOBRA ZMIANA!!!!!!! teraz, kiedy zarządzanie portami obejmą fachowcy z PIS-u Niemcy i Rosjanie natychmiast przystąpią do rozbiórki gazociągu Nord Stream i jeszcze wypłacą nam miliardowe odszkodowania. O święta naiwności !!!! przeciec wiadomo, że chodziło o to, żeby na stołkach posadzić swoich czyli byli PO-wcy będą PIS-owcy. Podobno nowym prezesem ma być szef Żeglugi Szczecińskiej ale dyskusje trwają.
Bzdury
2016-01-21 21:24:08
Co to za tytuł jest: Zarząd portowej spółki - jakiej portowej spółki?????? Portowa spółką to jest Bulk Cargo, DB- Port Szczecin itp. A to jest spółka zarządcza, a nie spółka portowa. Największym udziałowcem tej spółki jest skarb państwa i to już świadczy o tym, że nie jest to spółka portowa bo zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich wyraźnie oddziela kwestie zarządzania portami od kwestii eksploatacji, którymi zajmują się własnie spółki portowe. W tym kontekście tytuł jest co najmniej nietrafiony, by nie użyć bardziej dosadnego określenia.
Podpalacz woła,
2016-01-21 20:46:45
że pożar jest...żeby nie Solidaruchy i ich sprzeciw wobec projektowanej rozbudowy gazociągu Jamał, nie byłoby żadnego Nord Streamu...ani nr 1, ani nr 2.
Tak się kończą rządy Targowicy.
2016-01-21 20:33:19
O co chodzi z tym Nord Stream? Przecież mamy "krula Europy". Niech wyegzekwuje swoje ustalenia z 2011 roku z Angelą, a nie knuje razem z resztą PO/PSL i nowoczesnegoPO przeciw Polsce.
Sandokan
2016-01-21 20:18:02
Czyżby do tej pory pił tylko dorywczo?
Jan
2016-01-21 19:45:00
czas najwyzszy - teraz Miklewicz bedzie pil na okraglo -zal fachowca
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.