Szczecińska firma Navigar Trans, która działa na rynku żeglugi śródlądowej, transportowała swoimi jednostkami w niedzielę (16 lipca) część konstrukcji mostowej – obiektu, który powstaje w niemieckiej miejscowości Liepe, niedaleko słynnej podnośni statków Niederfinow na kanale Odra – Hawela. W realizacji inwestycji uczestniczą polskie firmy.
Budowę obiektu mostowego w Niemczech, blisko granicy z Polską, rozpoczęto pod koniec ub. roku. Przetarg na rozbiórkę i budowę nowego mostu w Liepe w Brandenburgii o wartości 5,1 mln euro brutto wygrał polski generalny wykonawca, firma Budimex.
W pobliżu inwestycji znajduje się jedna z największych podnośni statków w Europie. Przez to miejsce przebiega kanał Odra – Hawela, bardzo ważna droga wodna, która łączy Odrę z siecią dróg śródlądowych w Niemczech. To tutaj transportowane są stalowe elementy mostu, które powstają w Szczecinie. Część przewożoną w niedzielę ze Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” wykonała szczecińska firma Montostal.
– To będzie kładka pieszo-rowerowa – poinformował Jacek Galiszkiewicz ze spółki Navigar Trans.
Budimex najpierw miał za zadanie rozebrać stary obiekt.
– Naszym zadaniem jest wyburzenie starego mostu i zbudowanie nowej konstrukcji – mówił Denis Buchta, kierownik budowy Budimex Bau. – Ta konstrukcja stawia przed nami duże wyzwanie. Ze względu na obszar ochrony przyrody transport materiałów na stronę południową musi odbywać się drogą wodną.
Budimex to największa firma budowlana w Polsce, która zrealizowała już tysiące nowoczesnych projektów na terenie całego kraju. Firma zatrudnia ponad 7000 osób. Obecnie buduje m.in. nowy most kolejowy w szczecińskich Podjuchach nad Regalicą. Na rynku niemieckim Budimex SA działa wraz ze swoją spółką zależną Budimex Bau GmbH w obszarze budownictwa infrastrukturalnego oraz magazynowego i przemysłowego. ©℗
(ek)