Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zgłoszenia przez portal

Data publikacji: 16 stycznia 2016 r. 17:06
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Zgłoszenia przez portal
Na zdjęciu: Automaty do nadawania przesyłek działają w samoobsługowych placówkach Poczty Polskiej  

Poczta Polska szuka technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne przedsięwzięcia. Właśnie uruchomiła specjalny portal synergia.poczta-polska.pl, przeznaczony do komunikacji z potencjalnymi partnerami.

Innowacyjność to najważniejszy napęd dużych firm. Dla przedsiębiorstwa takiego jak Poczta Polska korzystanie z już działających rozwiązań biznesowych jest bardziej efektywne i szybsze.

– To dla nas także świadomy wybór, aby wspierać polskie innowacyjne firmy, które do swojego rozwoju potrzebują zaufanego i silnego partnera, jakim jest Poczta Polska – stwierdza członek jej zarządu, Janusz Wojtas.
Po zaledwie kilku dniach od startu portalu synergia.poczta-polska.pl PP otrzymała już ponad 20 zgłoszeń od rodzimych start-upów. Wśród nich są przede wszystkim propozycje współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Są one analizowane pod kątem opłacalności w całej Grupie Poczta Polska.

– Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług – mówi Janusz Wojtas. - Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości.

Potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej, tj. komunikacja z klientem, nowe formy dostaw, czy uzupełnienie oferty sprzedaży w placówkach pocztowych. PP szczególnie zainteresowana jest współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana dla usług: paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.

W najbliższym czasie PP planuje m. in. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce (za działania w tym obszarze zwyciężyła w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2015), uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową.

Dla polskich start-upów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. Zagraniczni operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne usługi, np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie. Z kolei Poczta Polska ma obecnie jedną z najnowocześniejszych na świecie platform internetowych do komunikacji cyfrowej- Envelo. Dostępna na niej Neopaczka, to usługa, dzięki której przez Internet można opłacić nadanie przesyłki i samodzielnie przygotować dokumenty. Klienci mogą także on-line kupić znaczki, wysłać list lub kartkę, które już w tradycyjnej formie dostarczy listonosz. (mag)

 

Na zdjęciu: Automaty do nadawania przesyłek działają w samoobsługowych placówkach Poczty Polskiej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA