Środa, 27 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Internetowa sprzedaż biletów PKP już (prawie) działa

Data publikacji: 16 lipca 2015 r. 15:38
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2015 r. 15:38

 

Warszawa. Awaria systemu informatycznego została naprawiona; sprzedaż biletów przez internet odbywa się w normalnym trybie - poinformowała w czwartek w komunikacie spółka PKP Informatyka, która odpowiada za działania systemu sprzedaży online.

W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu.

By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora.

PKP Informatyka w komunikacie poinformowała, że przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów.

Rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska podkreśliła, że w PKP Informatyka działa sztab operacyjny, który na bieżąco czuwa nad tym, aby ponownie do tej sytuacji nie doszło. Poinformowała także, że sztab pracuje nad uruchomieniem niedziałających jeszcze funkcji.

- Pracujemy nad tym, aby włączyć po awarii do sprzedaży w systemie internetowym, możliwość pobrania bezpłatnej miejscówki dla dziecko do 4 roku życia, zakupić bilet na rower, czy na przewóz psa, a także nad możliwością zakupu kilku biletów w jednej transakcji - powiedziała Szopowska.

Pytana, jakie straty poniosła spółka w wyniku awarii systemu, odpowiedział: "W tej chwili nie możemy jeszcze podać konkretnych kwot".

Członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz poinformował, że przez pierwsze dwa dni tego tygodnia PKP Intercity sprzedała, ok. 20 tys. biletów przez internet. - To jest mniej niż normalnie sprzedajemy. Obecnie naprawiamy zaniedbania z wielu, wielu lat, bo ten system informatyczny jest naprawdę +przedpotopowy+. Zmiana takiego systemu na nowy w innych kolejach zajmuje od 3 do 6 lat. To, co robimy to cały czas modernizujemy ten system - podkreślił Ciżkowicz.

Dodał, że w przyszłym tygodniu planowane jest przeniesienie systemu na nową platformę. - Jeśli wszystkie analizy się potwierdzą to w przyszłym tygodniu będziemy w stanie przenieść ten system na zupełnienie nową platformę sprzętową, która pozwoli dużo szybciej reagować na tego typu sytuacje i zmniejszy ryzyko ich wystąpienia - zaznaczył.

W wyniku problemów z systemy informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka.(pap)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA