Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Poczta przywraca przesyłki do niektórych krajów i przypomina o usługach przez internet

Data publikacji: 17 marca 2020 r. 20:34
Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2020 r. 12:37
Poczta przywraca przesyłki do niektórych krajów i przypomina o usługach przez internet
 

Poczta Polska przywróciła wysyłanie przesyłek zagranicznych (bez EMS - kurierskich). Przypomina tez o dostępności swoich usług przez internet.

Wysyłka przesyłek została przywrócona do następujących krajów w zakresie:

Niemcy – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne) oraz GLOBAL Expres,
Czechy i Słowacja – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne),
Ukraina – listy (ekonomiczne), list polecone (priorytetowe), paczki (ekonomiczne) oraz Paczka UKRAINA PLUS,
Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia – listy ekonomiczne oraz paczki ekonomiczne,
Meksyk (drogą morską) – listy ekonomiczne,
USA i Kanada (drogą morską) – listy (ekonomiczne) oraz paczki (ekonomiczne).

Zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do innych, poza tymi, krajów nadal obowiązuje.

Usługi pocztowe dostępne także przez internet

Platforma Envelo - prowadzona przez spółkę Poczta Polska Usługi Cyfrowe - umożliwia dostęp do usług przez internet. Nie wychodząc z domu można kupić znaczek pocztowy, wysłać kartkę lub list z komputera. 

- Platforma Envelo gwarantuje swobodny dostęp do usług pocztowych, wszędzie tam, gdzie mamy połączenie z internetem. W sytuacji rozprzestrzeniania się koronawirusa, możliwość kupowania produktów pocztowych bez wychodzenia z domu może dla wielu klientów okazać się ważnym i pożądanym rozwiązaniem – przekonuje Artur Wikar, prezes PPUC.

Część produktów, która jest dostępna na platformie, pozwala na realizację usługi bez konieczności wyjścia do placówki pocztowej. Wśród nich jest:  znaczek pocztowy, kartka pocztowa oraz list z komputera. Inne usługi, np. wysłanie paczki, wymaga już pójścia na pocztę, ale skorzystanie z platformy skróci czas obsługi w placówce.

Znaczek pocztowy można wydrukować

Znaczek pocztowy można łatwo kupić przez internet, jego cena jest taka sama jak w placówce pocztowej. Zakup kończy się płatnością internetową. Po opłaceniu znaczka klient otrzymuje e-mail, w którym znajduje się link do jego pobrania. Znaczek można wydrukować w domu na zwykłej kartce papieru, etykietach samoprzylepnych lub nawet bezpośrednio na kopercie, a list wrzucić do skrzynki pocztowej. Znaczek zachowuje ważność przez rok od dnia zakupu. List polecony z wydrukowanym znaczkiem można nadać tylko w placówce pocztowej. 

Wybierz kartkę pocztową i wyślij  

Przez internet można kupić i wysłać także kartkę pocztową. Wystarczy wybrać jej wzór, następnie wpisać treść, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza. Ceny kartek zaczynają się od 4,99 zł. 

List z komputera

Ci, którzy założą konto na platformie Envelo, mogą również wysłać list, także polecony, bez konieczności odwiedzania placówki pocztowej. Podobnie jak w przypadku kartki pocztowej należy uzupełnić dane nadawcy, odbiorcy i wpisać treść. List jest drukowany, kopertowany i wysyłany do odbiorcy. Ceny listu zaczynają się od 4,49 zł. 

***

Każdy zakup na platformie Envelo kończy się płatnością przez internet. Dostępne metody płatności to przelew, karta płatnicza lub BLIK.

W razie problemów lub pytań dotyczących sposobu korzystania z usług pocztowych przez internet, należy się kontaktować z infolinią pod numerem 22 276 28 28, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8–20 lub wysłać maila na adres Biura Obsługi Klientów.

(ip)

Fot. PP

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA