Tragedia na przejeździe kolejowym. Zderzenie pociągu relacji Kołobrzeg-Poznań z ciężarówką
Tragedia na przejeździe kolejowym. Zderzenie pociągu relacji Kołobrzeg-Poznań z ciężarówką
Data publikacji: 10 stycznia 2024 r. 11:32
Ostatnia aktualizacja: 19 stycznia 2024 r. 18:38
Fot. Facebook/ Chodzieskie Służby Alarmowo
W związku z tragicznym wypadkiem, do którego doszło w środę rano w okolicach Budzynia (pow. chodzieski, woj. wielkopolskie) ruch pociągów na trasie Poznań-Piła jest wstrzymany. Składy dalekobieżne korzystają z objazdu wytyczonego m.in. przez Bydgoszcz.
W środę, około godz. 8.10, na niestrzeżonym przejeździe kolejowym niedaleko Budzynia, pociąg relacji Kołobrzeg-Poznań uderzył w naczepę ciężarówki przewożącej blachy. W wyniku zderzenia zginęła jedna osoba, a dwie zostały ranne. Wszyscy poszkodowani należeli do obsługi pociągu. Kierowcy ciężarówki nic się nie stało; mężczyzna był trzeźwy.
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK poinformował, że w wyniku wykolejenia składu uszkodzony został tor na długości około 200 metrów. "Służby PLK SA przystąpią do jego naprawy po zakończeniu akcji ratunkowej" - zaznaczył.
Jak dodał, ruch na linii kolejowej Poznań–Piła jest wstrzymany. "Za pociągi regionalne - Polregio i Koleje Wielkopolskie - wprowadzono zastępczą komunikację autobusową między Rogoźnem Wielkopolskim a Budzyniem. Pociągi dalekobieżne kierowane są trasą przez Gniezno, Inowrocław i Bydgoszcz" - wskazał.
Dodał, że aktualne informacje, w miarę możliwości, są na bieżąco przekazywane podróżnym przez drużyny konduktorskie, na stacjach i przystankach, oraz na Portalu Pasażera – www.portalpasazera.pl
Według nieoficjalnych informacji, naprawa uszkodzonego fragmentu torowiska może potrwać kilka dni. Trasa kolejowa pomiędzy Piłą a Poznaniem jest w większości jednotorowa.
Do zdarzenia na przejeździe kolejowym w Woli Rzędzińskiej doszło w piątek. Kierowca autobusu zignorował sygnał i wjechał na torowisko. Na sygnalizatorze drogowym nadawane było czerwone światło, które zabrania wjazdu na przejazd, tak samo jak rogatka . Jak 2024-01-19 09:34:56 długo będziesz myślał , co miałeś napisać !
Do @Do Ewa
2024-01-19 17:22:34
POmyśl 2024-01-19 09:34:56 jaki ma związek i co ma wspólnego z komentarzem Ewy , potrafisz to zrobić . Myśl
@Do Ewa
2024-01-19 09:34:56
Co wypadek w Czechach ma wspólnego z komentarzem Ewy? Myśl, jełopie.
Do Ewa
2024-01-15 20:20:24
Wypadek spowodował polski kierowca w Czechach , który wjechał na przejazd na czerwonym świetle i utknął między szlabanami. Pendolino jadące z Bohumina uderzyło w ciężarówkę z pełną prędkością i wlekło ją przez dwa kilometry. Samochód zaczął płonąć, zaś kula ognia przetoczyła się przez stację kolejową w Studence.Wśród ciężko rannych jest również maszynista pociągu, który w wypadku stracił obie nogi. Myśl
Ck
2024-01-10 19:32:38
To chyba na tym przejeździe kolejowym z drogą krajową nr 11 kilkadziescia lat temu był wypadek gdzie pociąg przywalił w cysternę z olejem napędowym i 30 tysięcy litrów poszło do ziemi. Ekolodzy krzyczeli że przez wiele lat nic nie wyrośnie. Po dwóch latach trawa rosła jak szalona.
TZ.
2024-01-10 16:51:11
A jakie to ma znaczenie, że tam jest jeden tor? Jakby były dwa to co? Pociąg przeskoczyłby na drugi tor i ominął ciężarówkę? Na dwutorowych liniach wypadki się nie zdarzają?
Ewa
2024-01-10 15:05:54
Tak tylko się zastanawiam dlaczego w Polsce są jakieś niestrzeżone przejacia, wszędzie powinny być rogatki to nie sredniowiecze
@Sklady
2024-01-10 13:58:42
za składy odpowiadamy my na Pomorzu. i są najlepsze w całym kraju. za jeden tor odpowiada wielkopolska. Bez sensu tylko, że kupionymi przez nas składami zapewniamy komunikację pyrom, które mają większość rzęchów.
EF
2024-01-10 13:51:44
Pytanie czy droga do przejazdu kolejowego była oblodzona? Może to po prostu zaniedbanie urzędników spowodowało, że kierowca nie był w stanie się zatrzymać jadąc nawet 5km/h. Ja bym tak pochopnie nie oceniał kierowcy, co nie oznacza, że zdarzają się tacy co na chama się pchają ciężarówkami bo mają przeświadczenie że jadą "dużym" i są bezpieczni.
czytam
2024-01-10 13:10:07
Mogę się cieszyć ,że nie jechałem tamtędy i tym pociągiem dzisiaj? Niby tak , ale człowiek nie żyje , są ranni i rozbity skład , zniszczona linia. I co z tego ,że kierowca był trzeżwy ? A czy jest ŚLEPY? Nie wyspał się ? Ma problemy z myśleniem? Hamulce mu nawaliły? Czy nie za dużo tych wjazdów pod pociągi ?Kolejny dziś w lubelskim i też wykolejony skład.Tak jakby... auta wydały wojnę pociągom.
czyt
2024-01-10 13:04:37
W 2011 roku na tym samym przejeździe miał miejsce podobny wypadek z udziałem tira. Wówczas nikt nie zginął.
Pomorzanin
2024-01-10 13:01:44
Za nie długo pociąg bedzie zatrzymywał się przed przejazdem kolejowym, bo szanowny kierowca nie potrafi zastosować się do znaków i nie widzi przejazdu, bo zajęty jest komórką albo śpiewaniem piosenek lecących z radia... Takie cos powinno być zakwalifikowane jako celowe spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym...
fin
2024-01-10 12:41:04
kolejny skład kolejowy do remontu , co kilka dni jeden wypada. Tu widać będzie drogo. Ale chyba OC sprawcy wystarczy
@no to cyk ...
2024-01-10 12:05:51
A co to ma wspólnego z zagapieniem się kierowcy.
Składy
2024-01-10 12:01:40
Oczywiście skład jest uszkodzony a my sprzedaliśmy składy które mogłyby stanowić rezerwę. W dodatku ten 1 tor skoro mamy dotacje unijne na kolej. Kto tym bajzlem zarządza?
no to cyk za błędy
2024-01-10 11:49:23
Jakiś czas temu, nakładem kilkuset milionów złociszy znaczna część tej linii była modernizowana(?) jednak wielu zwracało uwagę iż potrzebny tam drugi tor, oczywiście nie na całej linii ale....akurat to miejsce było sugerowane jako potrzeba drugiego toru. No cóż po raz enty decydenci poszli po całości z oszczędnościami ...no i mamy jak widać. Podobno tydzień blokowania tej linii to minimum!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.