Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Pomerania Incognita. Muzyka dawnego Szczecina

Data publikacji: 18 marca 2024 r. 22:14
Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2024 r. 22:14
Pomerania Incognita. Muzyka dawnego Szczecina
Fot. mat. prasowe  

We wtorek 19 marca o godz. 18 w filii Miejskiej Biblioteki Publicznej nr 7  przy pl. Matki Teresy z Kalkuty w Szczecinie odbędzie się kolejne spotkanie z historią Pomorza. Tym razem goście cyklu [Pomerania incognita]: Paweł Osuchowski, dyrygent i chórmistrz oraz dr Urszula Stawicka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie opowiedzą o muzycznych aspektach dawnego Szczecina. Wstęp jest wolny.

Na przestrzeni ostatnich dekad poszerzyła się wiedza muzykologiczna i doświadczenie muzyków sięgających po dzieła kompozytorów tworzących muzykę dawnej Pomeranii, dla której Szczecin przez wieki był jednym z centralnych miejsc rozwoju. Od 2008 roku Fundacja Akademia Muzyki Dawnej przedstawia i przybliża wspomniane dziedzictwo, popularyzując osiągnięcia naukowe i muzyczne specjalistów nurtu historycznego. Po wiekach zapomnienia sięgamy po dzieła szczecińskich kompozytorów XVII i  XVIII wieku, aby odkryć na nowo niezwykły świat stylistyki manieryzmu, późnego baroku i zapowiedzi nowych prądów epoki oświecenia. Spotkanie będzie okazją do przypomnienia najważniejszych muzycznych postaci Szczecina od Ph. Dulichiusa, po M.Ch.Wolffa.

Paweł Osuchowski to dyrygent i chórmistrz, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie dyrygentury symfonicznej prof. Jerzego Katlewicza. Swą wiedzę poszerzał pod kierunkiem Helmutha Rillinga, uczestnicząc w projektach koncertowych oraz kursach mistrzowskich jako stypendysta Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie. Występował przed międzynarodową publicznością na koncertach i festiwalach w Austrii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Islandii, Niemczach, Ukrainie, Słowacji, Węgrzech i Włoszech.

Urszula Stawicka urodziła się we Lwowie, wychowała się w Krakowie, gdzie zdobyła pełne wykształcenie muzyczne, od 1999 roku mieszka i pracuje w Szczecinie. W latach 1993-2000 była współzałożycielem i członkiem Uniwersyteckiej Orkiestry Barokowej Consortium Iagellonicum, działającej przy Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Był to jeden z pierwszych zespołów muzyki dawnej w Polsce. W roku 2000 założyła zespół Consortium Sedinum, który koncentruje się na badaniach i prezentacji dzieł kompozytorów polskich i pomorskich epoki baroku.

(K)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA