Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Na Gryf Game Jam powstały 22 gry [GALERIA]

Data publikacji: 12 maja 2019 r. 20:08
Ostatnia aktualizacja: 25 października 2019 r. 11:20
Na Gryf Game Jam powstały 22 gry
 

Turniej tworzenia gier komputerowych Gryf Game Jam 2019 odbywał się 10-12 maja w Technoparku Pomerania. Amatorzy gier, programowania i grafiki komputerowej spędzili tam cały weekend, ścigając się z czasem, aby dokonać w niedzielę prezentacji jak najlepszych projektów. 

– Środowisko firm i osób zajmujących się tworzeniem gier coraz prężniej rozwija się w Szczecinie – komentuje Andrzej Feterowski, prezes Technoparku Pomerania. – Uczestnicy Gryf Game Jam nie tylko rozwijają swoje umiejętności, ale także dobrze się bawią, zdobywają doświadczenie i kontakty. Z przyjemnością ich gościmy i wspieramy.

Zespoły, składające się z maksymalnie pięciu osób, musiały stworzyć grę wideo na wybrany przez siebie temat i zdążyć na prezentację projektów w niedzielę o godzinie 12. Łącznie na uporanie się z zadaniem uczestnicy mieli około 40 godzin, a jedyną wytyczną od organizatorów był temat „ziarno”. W tegorocznym turnieju wzięło udział prawie 80 osób, które stworzyły 22 gry. Wśród uczestników byli programiści, graficy, dźwiękowcy i game designerzy, którzy przyjechali z wielu części kraju – Poznania, Krakowa, Bydgoszczy czy Cieszyna.

Ostatecznie zwycięska okazała się gra „Happy Seeds”. Jak opisali ją organizatorzy Gryf Game Jam, „opowiada o sadzeniu roślin, ale ma też zwroty akcji, których nie powstydziłyby się topowe produkcje”. Najlepszą grę wyłoniono w głosowaniu wszystkich uczestników wydarzenia. Twórcy zwycięskiego projektu otrzymali pamiątkowe statuetki, gry planszowe oraz bilety na Digital Dragons – największą konferencję twórców gier w Europie Środkowej.

– Pierwsze poziomy gry „Happy Seeds” są proste i sympatyczne, polegają na sadzeniu nasion owoców i warzyw czy usuwaniu zagrażających roślinom robaczków – opowiada Filip Mozol, jeden z organizatorów Gryf Game Jamu. – W pewnym momencie jednak następuje przeskok w linii fabularnej, tło robi się mroczne, pojawiają się demony niszczące uprawy itp. Ten element zaskoczenia spodobał się pozostałym zawodnikom i z pewnością przyczynił się do zwycięstwa tego projektu.

(NaP)

Fot. Technopark Pomerania

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA