Ponad 1600 uczniów z prawie 100 szkół ponadpodstawowych odwiedziło Uniwersytet Szczeciński podczas Dni Otwartych. Podczas wydarzenia zaprezentowały się wszystkie wydziały uczelni, a także koła naukowe. Znaczna część odwiedzających pochodziła ze Szczecina oraz okolicznych miejscowości. Nie zabrakło jednak również gości ze szkół ponadpodstawowych z Warszawy, Gdańska czy Poznania.
To była już kolejna edycja Dni Otwartych Uniwersytetu Szczecińskiego. Głównym celem przedsięwzięcia było zapoznanie uczniów i maturzystów z ofertą edukacyjną, a także pokazanie zaplecza kształcenia US. Podczas trzydniowych spotkań przygotowano szereg atrakcji dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych. Odwiedzający zostali zaproszeni na warsztaty, wykłady, zajęcia w laboratoriach, a także wycieczki po wydziałach oraz prezentacje pracowni i poszczególnych kierunków studiów.
Pierwszy dzień Dni Otwartych należał do Wydziałów: Humanistycznego, Nauk Społecznych, Prawa i Administracji oraz Teologicznego. Popularne okazały się: strzelnica laserowa, warsztaty z grafologii, wykłady z zakresu pomocy psychologicznej, warsztaty kognitywistyczne, czy symulacja rozprawy sądowej z udziałem sędziego Arkadiusza Krupy, autora „Ślepym okiem Temidy”. Natomiast najbardziej międzykulturowym budynkiem uniwersyteckim okazał się kampus przy alei Piastów. To tam swoje atrakcje przygotowały filologie: polska, angielska, germańska, hiszpańska, romańska, włoska oraz rosyjska.
Podczas drugiego dnia wydarzenia zaprezentowały się Wydziały Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Kultury Fizycznej i Zdrowia. Uczniowie mogli wziąć udział w prezentacji Centrum Biologii Molekularnej i Biotechnologii, w warsztatach zorganizowanych w Centrum Badań Strukturalno-Funkcjonalnych Człowieka oraz w zajęciach, które odbyły się w uniwersyteckim Geocentrum.
Ostatni dzień to liczne atrakcje, przygotowane przez pracowników i studentów z Wydziałów Ekonomii, Finansów i Zarządzania oraz ponownie Nauk Ścisłych i Przyrodniczych. Wśród najciekawszych wykładów można było znaleźć „Jak zostać superbohaterem w erze sztucznej inteligencji?”, czy „Algorytm stabilnych małżeństw Gale’a-Shapleya”. Uczniowie mogli wziąć także udział w warsztatach zorganizowanych w uczelnianej telewizji Uniwizja oraz zwiedzić laboratoria mieszczące się w budynku Service Inter-Lab. Odwiedzający zgłębiali także tajniki pracowni optyki okularowej.
(as)