Dotychczas za pomocą usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” umówiono w całej Polsce 7,5 mln wizyt, w tym 326,4 tys. w Zachodniopomorskiem. Nowością jest możliwość umówienia wizyty przez formularz online na 21 dni do przodu.
– Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pozwala podatnikowi zaplanować spotkania w dogodnym dla niego terminie i godzinie – podkreśla Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie. – Ułatwia to załatwianie spraw oraz zwiększa komfort i bezpieczeństwo klientów, którzy mogą załatwić swoją sprawę bez czekania w kolejce.
Podatnicy wiele spraw załatwiają przez internet, korzystają z coraz szerszego katalogu usług elektronicznych oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli jednak zdecydujemy się pójść do urzędu skarbowego, powinniśmy umówić wizytę.
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już ponad 7,5 mln wizyt, a w Zachodniopomorskiem zarejestrowano ich 326,4 tys. Najczęstszym powodem wizyty w urzędzie skarbowym są sprawy związane z podatkami majątkowymi, rejestrowaniem umów kupna-sprzedaży oraz chęć uzyskania potrzebnych zaświadczeń.
Najszybszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:
wybór województwa oraz urzędu, wybór sprawy do załatwienia, wybór daty i godziny, podanie danych i numeru kontaktowego.
Na podany numer telefonu lub e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty.
Obecnie przez formularz online można już umówić wizytę, której termin przypada w ciągu najbliższych 21 dni, a nie jak dotychczas 14.
– Przypominamy również o trwającym badaniu ankietowym – dodaje M. Brzoza. – Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i podała adres e-mail, otrzyma po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, co należy poprawić w pracy urzędów, aby były jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcamy do udziału w ankiecie.
(ek)