Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

ZUT nagrodzony za międzynarodową wymianę

Data publikacji: 23 grudnia 2020 r. 17:31
Ostatnia aktualizacja: 23 grudnia 2020 r. 17:31
ZUT nagrodzony za międzynarodową wymianę
 

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie w konkursie "EDUinspiracje" otrzymał nagrodę za najlepszy projekt z zakresu szkolnictwa wyższego. Jury doceniło to, jak uczelnia radzi sobie z mobilnością pracowników i studentów.  Konkurs organizowała Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Działam-Upowszechniam-Inspiruję”.

Kapituła konkursu oceniała projekty wg pięciu kryteriów: znaczenia, działań komunikacyjnych i upowszechniających rezultaty, wpływu i oddziaływania, innowacyjności oraz możliwości przenoszenia rezultatów i atrakcyjności działań.

ZUT nagrodzono za "projekt mobilnościowy KA107" realizowany we współpracy z uczelniami z Białorusi, Gruzji, Ukrainy i Wietnamu, którego koordynatorem była Agata Bruska – kierownik Działu Mobilności Międzynarodowej ZUT.

Zamierzeniem projektu była wymiana studentów w celu przeprowadzenia częściowo studiów za granicą oraz wymiana pracowników uczelni w celu realizacji pobytów dydaktycznych oraz szkoleniowych.

 - W dzisiejszych czasach trudno o rzecz ważniejszą niż umiędzynarodowienie świata akademickiego. Dlatego ten projekt był strzałem w dziesiątkę – powiedział Marek Zając, prowadzący uroczystą galę wręczenia nagród.

"Projekt ZUT-u stanowił ważny wkład w realizację strategicznych celów rozwoju międzynarodowego uczelni w regionie. Studenci nabyli wiedzę, umiejętności i kompetencje znacznie zwiększające ich szanse zatrudnienia na rynku pracy. Na uwagę zasługują przygotowane przez Dział Mobilności Międzynarodowej ZUT programy szkoleniowe oraz dobór ekspertów" – czytamy w uzasadnieniu werdyktu jury konkursowego.

Kapituła konkursu oceniała projekty wg pięciu kryteriów: znaczenia, działań komunikacyjnych i upowszechniających rezultaty, wpływu i oddziaływania, innowacyjności oraz możliwości przenoszenia rezultatów i atrakcyjności działań.

(as)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA