PKN ORLEN przez następne trzy lata będzie strategicznym partnerem męskich i żeńskich reprezentacji Polski w koszykówce 5x5 oraz 3x3, a także sponsorem tytularnym najwyższych klas rozgrywkowych w kraju: ORLEN Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn, a więc beneficjentami umowy będą m.in. King Szczecin i PGE Spójnia Stargard.
Bardzo ważnym elementem nowej umowy pomiędzy ORLENEM i Polskim Związkiem Koszykówki będzie również wsparcie 16 reprezentacji juniorskich, młodzieżowych programów szkoleniowych oraz kadry koszykarzy na wózkach.
- ORLEN jest największym sponsorem sportu w Polsce, dlatego wśród licznych dyscyplin, które wspieramy, nie mogło zabraknąć koszykówki - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN. - To obecnie trzecia najchętniej uprawiana gra zespołowa w naszym kraju. Współpraca ORLENU z Polskim Związkiem Koszykówki przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dla nas to przede wszystkim możliwość dalszego wzmacniania rozpoznawalności marki ORLEN, a dla Związku będzie to wsparcie ze strony wiarygodnego i rzetelnego partnera. Jestem przekonany, że naszą współpracę docenią również kibice. W ramach podpisanej umowy koncern będzie wspierał między innymi kształcenie nowych kadr koszykarzy, co zaowocuje wzmocnieniem potencjału polskich drużyn także w rozgrywkach międzynarodowych.
- Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN ORLEN - powiedział Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego. - To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki!
Podpisanie umowy pomiędzy ORLENEM i Polskim Związkiem Koszykówki to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej w ramach Grupy ORLEN po zakończeniu w ubiegłym roku budowy multienergetycznego koncernu. Wcześniej koszykówka przez lata była wspierana przez Energę z Grupy ORLEN i LOTOS. Obecnie to marka ORLEN będzie towarzyszyć koszykarzom i kibicom w czasie najważniejszych wydarzeń tej dyscypliny sportowej.
- Koszykówka cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem a jej atrakcyjność dodatkowo wzmocniły ubiegłoroczne sukcesy polskiej reprezentacji - mówi Adam Burak, członek zarządu ORLEN-u ds. komunikacji i marketingu. - Współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki to dla nas gwarancja dotarcia do milionów kibiców, których liczebność z pewnością wzrośnie, między innymi dzięki mistrzostwom Europy w 2025 roku, których Polska jest współgospodarzem. Budujemy silną markę w oparciu o silne sojusze, dlatego Polski Związek Koszykówki jest dla nas naturalnym partnerem.
(oprac. mij)