Prace polegające na wprowadzaniu nowej organizacji ruchu na ul. 5 Lipca w Szczecinie jeszcze trwają, ale kierowcy mogą się już przekonać na własne oczy, jak będziemy jeździć w kwartale ograniczonym ulicami: al. Bohaterów Warszawy, al. Piastów, ul. Mickiewicza i ul. Krzywoustego. Obowiązywać tu będzie tzw. Strefa 30, czyli poruszać się będziemy... ostrożnie.
Na ul. 5 Lipca nowa organizacja ruchu jest już praktycznie wprowadzona. Kierowcy jeżdżą nią nie prosto, jak kiedyś, lecz slalomem. Do wolniejszej jazdy zmuszają ich azyle-pylony. Obecnie wyznaczane są na ulicy miejsca postojowe. Będzie ich dokładnie 121 (zatrzymywać się będziemy zarówno po skosie jak i równolegle do chodnika), w tym 4 dla osób niepełnosprawnych i 4 miejsca dla taksówek.
Zebry nie znikną z ul. 5 Lipca - pozostaną tam gdzie były. Przejścia dla pieszych zostaną jednak zlikwidowane na uliczkach krzyżujących się: ul. Ściegiennego, Pocztowej. Na nich, w pobliżu skrzyżowań, powstaną jedynie tzw. przejścia sugerowane. To oznacza, że krawężniki będą obniżone, ale nie będzie wymalowanych pasów. Zdaniem specjalistów to spowoduje, że kierowcy zdejmą nogę z gazu, a piesi będą uważniejsi - mogą przechodzić przez jezdnię w dowolnym miejscu ale muszą przepuścić jadące samochody.
Już niedługo na ul. 5 Lipca poprowadzony też będzie pas dla rowerów - na odcinku między ul. Bolesława Śmiałego a pl. Szarych Szeregów (w kierunku ronda). Na pozostałym odcinku ulicy ruch rowerowy będzie odbywał się na zasadach ogólnych.
Lepiej zlikwidować przejścia dla pieszych bo statystyki wypadków śmiertelnych są zbyt wysokie! Przechodząc ulicą nie mam pierwszeństwa, więc jak mi z bocznej ulicy nagle wyjedzie samochód to mam się zdematerializować czy wskakiwać na maskę? Co zludżmi starszymi i niepełnosprawnymi? Jak mam bezpiecznie wysłać dziecko do szkoły? Jazda slalomem po wyznaczonych pasach ruchu sprawdza się latem, ale co zimą jak je przykryje śnieg? Wszyscy pojadą prosto. Albo ktoś nie ma wyobrazni wprowadzając taki chaos, albo naoglądał się zachodnich rozwiązań i chce je u nas kopiować 1:1
Za kilka lat jak będziemy bardziej zdyscyplinowanym społeczeństwem to może tak.
Fikus72
2015-09-25 14:41:19
Konia rzędem temu który znajdzie w PRD zapis o sugerowanym przejściu dla pieszych. A do tego wypowiedź p.Policjantki w innych mediach i sprawa jasna-Poddaństwo Państwa wobec innych.
W Polsce obowiazuje Polski KRD i jasno okresla jak powinny być oznakowane przejscia dla pieszych, prawa stron z nich korzystających i ich obowiazki. Sugerowane...sugeruję w sytuacji potracenia pozwać do sądu urzędnika odpowiedzialnego za eksperymentowanie na społeczeństwie !!!
co tam 30 mogło być gorzej
2015-09-24 11:46:52
cieszyć się trzeba, że nie zrobili bruku albo "niepylącej" nawierzchni jak na Jasnych Błoniach
ja
2015-09-24 08:55:08
"Na nich, w pobliżu skrzyżowań, powstaną jedynie tzw. przejścia sugerowane. To oznacza, że krawężniki będą obniżone, ale nie będzie wymalowanych pasów."
Po co obniżono chodniki, skoro nie ma wyznaczonych przejść dla pieszych? Jeżeli pieszy może przekraczać jezdnię w dowolnym miejscu, to na całej ulicy powinny być obniżone krawężniki. A tak - bezsensownie wydane pieniądze. Nikt nie będzie szukał obniżonego krawężnika, żeby przejść na drugą stronę.
W ten sposób głupota króluje nad finansami w naszym mieście i omija szerokim łukiem Kodeks Drogowy.
Szczecin
2015-09-24 07:53:03
Kto za tym stoi, jakie lobby dąży do stagnacji Szczecina i jego dalszej degradacji?
Uprzykrzanie życia jego mieszkańcom, pod płaszczykiem troski o bezpieczeństwo, nigdy nie jest sposobem na rozwój miasta.
Andrzej
2015-09-24 05:40:03
Wielka akcja wywalania kierowców z miasta trwa.
Sedina 2008
2015-09-23 15:57:23
Gdzie jest skrzyżowanie ulic 5-go Lipca i Ściegiennego?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.