Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

6BiS zniknie, autobusem z Firlika do Gocławia [GALERIA]

Data publikacji: 04 sierpnia 2016 r. 12:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:11
6BiS zniknie, autobusem z Firlika do Gocławia
 

Koniec zamieszania z przejazdami łączonymi i przesiadkami, jakie szczeciński ZDiTM zafundował od początku sierpnia pasażerom korzystającym z komunikacji miejskiej zwykle obsługującej nadodrzańskie północne osiedla miasta od Drzetowa przez Żelechową po Gocław. W celu poprawy bezpieczeństwa na pętli Ludowa od piątku, 5 sierpnia,  wprowadzone zostaną kolejne zmiany.

Przez ostatnie dni, by dotrzeć na Golęcin lub Gocław trzeba było wysiąść z tramwajów linii 6 i 11 przy pętli Fiirlika, przesiąść się do autobusu zastępczego nr 806, by po kilku kolejnych przystankach znów z niego wysiadać i wsiadać z powrotem do tramwaju linii 6BIS, by z pętli przy ul. Ludowej dojechać w rejon m.in. ulic Wiszesława, Strzałowskiej, Lipowej, Koszalińskiej aż po Gocław.

- Jedno wielkie zamieszanie, Jakby nie mogli już puścić tego autobusu aż do pętli na Gocław - krótko komentowali mieszkańcy sytuację wymuszoną robotam drogowo-torowymi na ulicach Nocznickiego i Stalmacha, gdzie ekipy ZUE S.A. od początku miesiąca wymieniają na nowe krzyżownice tramwajowo-torowe.

Postulatom mieszkańców stanie się zadość. Zawiadujący w ZDiTM poszli po rozum do głowy i zdecydowali o likwidacji linii tramwajowej 6BIS kursującej dotychczas na trasie Ludowa-Gocław-Ludowa. Natomiast wydłużona zostanie trasa autobusów wspomnianej zastępczej linii nr 806. Teraz, tj. od piątku kursować one będą będzie od pętli na Gocławiu do pętli przy ul. Firlika z 12 minutową częstotliwością. Autobusy kursujące w kierunku byłej stoczni zatrzymywać się będą  na przystanku "Konarskiego", z pominięciem pętli Ludowa.

Zakres robót w obrębie przejazdów, które wykonuje firma ZUE SA, obejmuje remont torowiska tramwajowego wraz z jezdnią i chodnikami (ok. 27 m.b./przejazd), remont krzyżownic tramwajowo-kolejowych, remont torowiska kolejowego, remont zjazdów, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury podziemnej. W miejscach robót ruch samochodowy odbywa się wąskimi, jednopasowymi tymczasowymi śluzami, wyznaczonymi na poboczach i chodnikach, a ruchem sterują ustawione w ich pobliżu sygnalizatory świetlne.

Od 17 sierpnia tramwaje linii 6 i 11 mają wrócić na swoje stałe trasy. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pasażer
2016-08-04 15:10:27
Może ten matoł z ZDiTM-u przeprosi mieszkańców za tą organizację ruch, którą stworzył za biurka.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA