We wtorek radni z komisji rewizyjnej RM rozpoczęli procedurę udzielenia absolutorium dla prezydenta Szczecina z wykonania budżetu miasta za 2017 rok.
– Podstawą do przyjęcia wniosku w tej sprawie jest kilka dokumentów, m.in. sprawozdanie prezydenta z wykonania budżetu liczące 685 stron, stan miejskiego mienia – 50 stron, audyt przygotowany przez jedną z łódzkich firm. Mogę dodać, że komisja finansów i budżetu RM miała pewne uwagi. Ale nie zakończyły się one wniesieniem jakichś konkretnych wniosków, którymi miałaby się zająć komisja rewizyjna – stwierdził radny Henryk Jerzyk (niezrzeszony), przewodniczący rewizyjnej.
Według danych służb finansowych prezydenta Szczecina, ubiegły rok miasto zamknęło zyskiem netto w wysokości ponad 241 milionów złotych. Wydatki bieżące wyniosły ok. 2 miliardów złotych (w roku 2015 – 1,5 mld, w 2016 – 1,8 mld zł), deficyt wyniósł 73 mln zł (choć był planowany w wysokości 318 mln zł) nadwyżka operacyjna – ok. 200 mln zł, a zadłużenie wyniosło 990 mln zł. Biegły rewident uznał, że budżet za 2017 rok został wykonany prawidłowo, a Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie oceniła sprawozdanie prezydenta Szczecina z jego wykonania.
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 6 czerwca 2018 r.
(dar)